Jos kaasarin neula vuotaa, niin sammuilee mutkissa. Eli tarvii kaasaripumpun, jolla katsotaan auki- ja sulkeutumispaine 0.5-0.8 bar etc. (lainaa vaikka joltain, jos ei omaa). Pääasia on ettei paine vuoda nopeasti nolliin, pieni vuoto ei haittaa. Yläpaine voi olla vaikka yli 1 bar (niin kuin uusissa kaasareissa tuppaa olemaan), ei kyllä haittaa menoa kauheasti, jos ollenkaan. Muistaakseni H-ruuvi n. 0.5 kierrosta ja L-ruuvi 2.5 kierrosta (voi olla vähemmänkin). L-ruuvia kun säätelee, niin joutuu yleensä säätämään myös tyhjäkäyntiruuvista, jotta tyhjäkäynti rpm olisi järkevä. Kaasarin sihti kannattaa myös putsata silloin tällöin nukasta ja katsella vähän kalvojen kuntoa. Lisäksi kannattaa katsella ettei tankista tule ilmaa bensaletkuun.
Siinä jotain. Kaasari ei kyllä ole mikään hifituote, kuten monesti luullaan. Pääasia ettei vuoda kauheasti.
Husse