Kirjoittaja Aihe: TM Racing 100cc ja Vortex 100cc  (Luettu 4162 kertaa)

Teksu

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 10
  • Kotirata: Ylivieska Huhmari
TM Racing 100cc ja Vortex 100cc
« : 23.06.2014 02:20 »
Terve kaikille! Ostin elämäni ensimmäisen karting auton tuossa viikonloppuna ja tarkotus olis harrastusmielessä käydä parin kaverin kanssa sillon tällöin vähä ajelemassa. En siis ajatellut ryhtyä mihinkää kilpailutoimintaan. Mutta kaupan mukana tuli otsikon mukaiset moottorit ja tällä hetkellä Vortexi on kiinni birelin rungossa. Onko kellään antaa keltanokalle vinkkejä huoltoihin liittyen ja tuo TM Racing olis huoltoa vailla nii mistä kyseisiin moottoreihin kannattaisi lähteä kyseleen osia yms?

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: TM Racing 100cc ja Vortex 100cc
« Vastaus #1 : 23.06.2014 23:42 »
Helpompiakin myllyjä olisi ensimmäiseksi laitteeksi löytynyt...
Esim R120 tai B&S WorldFormula kestäisi surrata pari-kolme kesää suht huoletta.
Näissä moottoriremppa on tiedossa 5-10h ajon jälkeen.
Lisäaikaa saa:
- Kunnon öljy (esim Shell Advance M) ja riittävä prosentti (~6% tai yli) Jätä Saha-/Perä-/moottoripyöräoljyt kauppaan.
- Aja H - seosruuvi n 5-15min auki siitä kohdasta jossa paras veto suoran lopussa.
- Käytä sen verran pientä takaratasta että laite vielä jaksaa lähteä mutkasta, jotta kone ei kelaa max rpm suoran päässä. (mäntä/kiertokangen laakeri kuluvat sitä nopeammin mitä korkeemmalle kierrätät)

Varaosia löytynee 100cc koneisiin ainakin Hemet Racingilta: info(at)ninar.fi
Homman Pitää Olla Hauskaa

Teksu

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 10
  • Kotirata: Ylivieska Huhmari
Vs: TM Racing 100cc ja Vortex 100cc
« Vastaus #2 : 24.06.2014 00:21 »
Helpompiakin myllyjä olisi ensimmäiseksi laitteeksi löytynyt...
Esim R120 tai B&S WorldFormula kestäisi surrata pari-kolme kesää suht huoletta.
Näissä moottoriremppa on tiedossa 5-10h ajon jälkeen.
Lisäaikaa saa:
- Kunnon öljy (esim Shell Advance M) ja riittävä prosentti (~6% tai yli) Jätä Saha-/Perä-/moottoripyöräoljyt kauppaan.
- Aja H - seosruuvi n 5-15min auki siitä kohdasta jossa paras veto suoran lopussa.
- Käytä sen verran pientä takaratasta että laite vielä jaksaa lähteä mutkasta, jotta kone ei kelaa max rpm suoran päässä. (mäntä/kiertokangen laakeri kuluvat sitä nopeammin mitä korkeemmalle kierrätät)

Varaosia löytynee 100cc koneisiin ainakin Hemet Racingilta: info(at)ninar.fi


Juu no tuo nyt oli edullisesti pakettina tuossa tuttavalla tarjolla nii päätin tarttua tarjoukseen. Ja motulin kart öljyä ostin nyt ensimmäisen setin. Kiitos vain vastauksesta :)


 

Team Laine Verkkokauppa