Kirjoittaja Aihe: rotax max kytkin  (Luettu 8223 kertaa)

joka72

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 31
  • Kotirata: Pippo Lahti
  • Moottorimerkki: rotax Mini Max/ Rotax 125
  • Runkomerkki: CRG 1010 / Maranello RS9
rotax max kytkin
« : 08.07.2014 00:38 »
Mistähän vois epäillä, että kytkin on ehtoo puolella? Startatessa pyrkii heti eteenpäin ja tyhjänä kun tuuppailee niin melkoista rohinaa pitää ja välillä ei meinaa pyöriä ollenkaan...

Aukihan toi varmaan pitäisi ottaa, mutta kun olis hyvää ajokeliäkin nyt  8)

Nysse

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: rotax max kytkin
« Vastaus #1 : 08.07.2014 06:16 »
Moi,

kysymyksestäsi saa käsityksen, ettet ole kovin usein huoltanut kytkintä. Ota kytkinkello irti, puhdista kello ja kytkin bräkleenillä. Tarkista kytkin silmämääräisesti. Sovita kytkinkello paikalleen ilman laakeria, jos se menee paikalleen helposti, ei kytkimessä ole vikaa. Voitele laakeri vaseliinilla ja laita se paikalleen vasta kytkinkellon jälkeen. Kiristä mutteri tiukkaan, älä käytä akku/ paineilmatyökalua.

Tarvitset työhön Rotax- lukitustyökalun nro 676 205. Kytkin tulisi huoltaa em tavalla joka ajopäivän jälkeen, todennäköisesti jumittaminen johtuu laakerista. Mikäli kytkin on viallinen, avaat kolme kuusiokolopulttia hyvälaatuisella 5 mm kuusiokoloavaimella. Uutta laittaessasi käytät pultteihin Loctite 648 lukitusainetta ja kiristät pultit 20 Nm tiukkuuteen.

joka72

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 31
  • Kotirata: Pippo Lahti
  • Moottorimerkki: rotax Mini Max/ Rotax 125
  • Runkomerkki: CRG 1010 / Maranello RS9
Vs: rotax max kytkin
« Vastaus #2 : 08.07.2014 08:07 »
En ole huoltanut kertaakaan... keväällä toi auto tuli, enkä ole kytkintä huoltanut kertaakaan :o

Mutta kiitos paljon taasen vastauksesta ja nyt siis kytkimeen tutustumaan.

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: rotax max kytkin
« Vastaus #3 : 08.07.2014 08:57 »
Rotaxin huolto-ohje neuvoo avaamaan, putsaamaan kytkinkellon ja putsaamaan sekä rasvaamaan kytkimen neulalaakerin aina 2 tunnin ajon jälkeen. Hyvälaatuinen vaseliini/rasva tai kuparitahna käy voiteluun. Yksi laakeri kannattaa pitää mukana varaosana.
Jollei ole lukitustyökalua saatavilla, voit avata kytkimen mutterin lukitsemalla startin hammaskehän isolla ruuvarillla.
Koneen käyntituntimäärästä kannattaa pitää kirjaa.
Edellä olevaa Nyssen ohjetta noudattaen homma onnistuu mainiosti.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

bogger

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 121
  • Artkart varikkokärryt
    • ArtKart kart trolleys
Vs: rotax max kytkin
« Vastaus #4 : 08.07.2014 11:30 »
Jos on uuden mallin kytkin niin yks limpuista tod näk haljennu irti..
ArtKart varikkokärryt / ArtKart kart trolleys: www.artkart.fi

joka72

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 31
  • Kotirata: Pippo Lahti
  • Moottorimerkki: rotax Mini Max/ Rotax 125
  • Runkomerkki: CRG 1010 / Maranello RS9
Vs: rotax max kytkin
« Vastaus #5 : 11.07.2014 07:42 »
noinkos se huolto pitäisi tapahtua: (kohdasta 1:40)

 https://www.youtube.com/watch?v=IkX6Y4HwMjY

Nysse

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: rotax max kytkin
« Vastaus #6 : 11.07.2014 18:39 »
Moi,

lataa tuo itsellesi, siinä kaikki tieto moottorista:

http://www.rotax-kart.com/upload/files/76.pdf

joka72

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 31
  • Kotirata: Pippo Lahti
  • Moottorimerkki: rotax Mini Max/ Rotax 125
  • Runkomerkki: CRG 1010 / Maranello RS9
Vs: rotax max kytkin
« Vastaus #7 : 16.07.2014 12:24 »
Jos on uuden mallin kytkin niin yks limpuista tod näk haljennu irti..

ööö kaikki oli irti...  ::) kuva:  https://lh4.googleusercontent.com/-vct1CFo2ZNc/U8fhGfaKBBI/AAAAAAAAAMY/i67ghtV3qzs/w644-h859-no/WP_002325.jpg
« Viimeksi muokattu: 17.07.2014 17:48 kirjoittanut joka72 »


 

Team Laine Verkkokauppa