Kirjoittaja Aihe: Koko auto liukuu  (Luettu 5016 kertaa)

Kent

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 9
Koko auto liukuu
« : 14.07.2014 09:53 »
Neuvokaas viisaammat, poika ajaa microa dinon 1010 pitkällä rungolla. Ongelmana että auto joko liukuu hiukan kokonaan tai peräpää ei pidä siten kun haluaisin, mielestäni ajolinjat loivia muihin nähden, ainakin muut kääntelevät yhtäkkiä ja perä pitää kuin tauti. Rengaspaineita kokeillu, takapuskuria löysänny ja jäykistäny( löysänä parempi ) Casteria kun lisänny ni ehkä hiukan paranee. Auto niin kapealla kuin sivu ponttooni antaa myöten. Ongelmat suurinpia syheröisellä radalla.  PS: Joku sano et liian pitkä rungo tohon luokkaan.

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Koko auto liukuu
« Vastaus #1 : 14.07.2014 19:52 »
Kyllä tuo 1010 microssa menee. Se nyt taas on  muoti-ilmiö että noita 950mm runkoja suositaan tällä hetkellä pikkuluokissa. Jos joku voittaa muutaman kisan vaikka punainen tarra sivuponttoonissa, niin kohta kaikilla on punainen tarra sivuponttoonissa... heheh... meilläkin. Tosin 1010llä me ajetaan microa ja hyvin kulkee.Kuskin pituus siinä on määräävä tekijä minun mielestäni. Meillä molemmat pojat ovat pitkähköjä.

Onko renkaat miten vanhat? Jos on viimevuotinen rengas, niin ei välttämättä pidä kauhean hyvin vaikka olisikin pintaa vielä jäljellä. Tuo cadetin pyörä tuppaa menettämään pito-ominaisuuksiaan vanhetessaan, niin kuin kaikki gummipyörät. Uutena tuntuvat pitävän tosi hyvin, mutta kun kuluvat aika tahtia niin loppuvaiheessa mennään kahva edellä kurveissa. Kannattaakin vaihtaa niitä renkaita puolelta toiselle säännöllisin väliajoin, koska vasemman puolen renkaiden  sisäreuna kuluu nopeiten.

Keulan kaventaminen lisää pitoa taakse. Takajäykkäri myös... tosin ainakin meillä takajäykkäri hidastaa myös kulkua. Takapään kaventaminen auttaa myös takapään pitoa metsästäessä. Ilmeisesti perää ei enää saa kavennettua ponttonisäännön takia? Saako sivuponttooneita sisemmäs? Ja sitä myöten perää kapeammalle? Tosin jossakin siinäkin raja kulkee. Ihan kaponen auto, sellanen kanoottmalli, on aika vaikea ohjattava. Ilmanpaineita kannattanee kokeilla välillä 0,8 - jotain 1.8, ei noissa pahemmin ole enempää ilmaa tarvinnut.

Siinä nyt jotain ajatuksia.

ps. Ei mekään kyllä kuskia tyydyttävää pitoa perään löydetty viime viikonlopun Länsi-Suomi Cupin kisassa :)
« Viimeksi muokattu: 14.07.2014 19:54 kirjoittanut ramise »

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Koko auto liukuu
« Vastaus #2 : 15.07.2014 21:35 »
oulun FK:n sivuilla on ohjeen poikasta asiaan :D

täältä foorumilta olen vähän laajemman ohjeen tulostannu itselle, mutta ei enään löytynny ku haeskelin
.

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Koko auto liukuu
« Vastaus #3 : 15.07.2014 23:13 »
täältä foorumilta olen vähän laajemman ohjeen tulostannu itselle, mutta ei enään löytynny ku haeskelin
Tämä?
http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,2043.msg7817.html#msg7817

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
.


 

Team Laine Verkkokauppa