Kyllä tuo 1010 microssa menee. Se nyt taas on muoti-ilmiö että noita 950mm runkoja suositaan tällä hetkellä pikkuluokissa. Jos joku voittaa muutaman kisan vaikka punainen tarra sivuponttoonissa, niin kohta kaikilla on punainen tarra sivuponttoonissa... heheh... meilläkin. Tosin 1010llä me ajetaan microa ja hyvin kulkee.Kuskin pituus siinä on määräävä tekijä minun mielestäni. Meillä molemmat pojat ovat pitkähköjä.
Onko renkaat miten vanhat? Jos on viimevuotinen rengas, niin ei välttämättä pidä kauhean hyvin vaikka olisikin pintaa vielä jäljellä. Tuo cadetin pyörä tuppaa menettämään pito-ominaisuuksiaan vanhetessaan, niin kuin kaikki gummipyörät. Uutena tuntuvat pitävän tosi hyvin, mutta kun kuluvat aika tahtia niin loppuvaiheessa mennään kahva edellä kurveissa. Kannattaakin vaihtaa niitä renkaita puolelta toiselle säännöllisin väliajoin, koska vasemman puolen renkaiden sisäreuna kuluu nopeiten.
Keulan kaventaminen lisää pitoa taakse. Takajäykkäri myös... tosin ainakin meillä takajäykkäri hidastaa myös kulkua. Takapään kaventaminen auttaa myös takapään pitoa metsästäessä. Ilmeisesti perää ei enää saa kavennettua ponttonisäännön takia? Saako sivuponttooneita sisemmäs? Ja sitä myöten perää kapeammalle? Tosin jossakin siinäkin raja kulkee. Ihan kaponen auto, sellanen kanoottmalli, on aika vaikea ohjattava. Ilmanpaineita kannattanee kokeilla välillä 0,8 - jotain 1.8, ei noissa pahemmin ole enempää ilmaa tarvinnut.
Siinä nyt jotain ajatuksia.
ps. Ei mekään kyllä kuskia tyydyttävää pitoa perään löydetty viime viikonlopun Länsi-Suomi Cupin kisassa