Kierrosaikoihin puolalla ei ole niin merkitystä, kaikella muulla on kuten edellä on todettu.
Mutta nyt on kyse pelkästään suoranopeudesta kun kartit paukuttaa rajoitinta vasten. Erot näkee heti.
Kaksi karttia ajaa samoilla renkailla ja välityksillä, suoraa on menty rajoittimet päällä jonkin matkaa ja toinen kuroo eron kiinni.
Missään muussa luokassa tätä ei tapahdu, pieniä eroja on suoranopeuksissa mutta ei tällaisia. Jos tapahtuisi, nousisi hirveä haloo ja koneet menisi purkuun.
Tämän vuoden säännöissä asia ratkaistiin 81-87 rattailla, mutta ei se auta. Cadet vääntää sillä pienemmällä rattaalla ihan hyvin.
Jo ottaa rajoittimen pois, niin kone kiertää 12 krpm.
No niin lasten luokka jne... Meilläkin jo toinen kierros menossa ja kaikki luokat käyty kertaalleen läpi. Mutta jostain syystä alkoi ottaa pattiin kun tilanteelle ei voi mitään. Paitti kaivella kaikki vanhat Cadet mosat ja puolat ja etsiä "kultapuolaa". Senkin aikaa voisi ajaa reeniä.
Niin ja se mittarin max kierrosmäärä ei vastaa todellista nopeutta, vaan miten se katkoo vaikuttaa myös. Sekin on testattu.