Kartingkeskustelu > SM-luokat

Jammun tulevaisuus ja mitä vuoden 2015 jälkeen...

<< < (3/3)

oripää:
 Tänään Kokemäellä käytiin keskustelua kerhokisojen yhteydessä ensi vuoden L-S cupin yamaha luokasta. Nyt näyttää hyvältä,kiinnostuneita kuljettajia on nyt sen verran mukavasti,että järjestävälle seuralle olisi kannattavaa ajattaa myös ko. luokka.      Otsolle terveisiä: samalla periaattella lähdemme myös SM:n kisoihin kuin tekin.

epä:
Tre

Taidetaan Tuulin kanssa olla viimeisiä Pohjoisen kisavieraita Jammussa.
(Tänä kesänä vähän työt häiritsivät osallistumista, alkukesästä tytön ja syksystä omat)

2-päiväiset kisat ovat meidän kannalta olleet parasta mitä Kartingissa on tapahtunut viimeisen 10 vuoden aikana.

1-päiväisissä kisoissa on ns. kerrastapoikki mentaliteetti. Kaikilla on niin v* kiire voittaa... että kasat on pakollisia. Vieläkin muistan lämmöllä Oulun Cupissa, sen vuotista Cupin voittaajaa, jonka oli nyt vain pakko pärjätä >>> tyttö 6 auton läjässä alimmaisena.
-Paskamaisinta on myös, että hitaammille on vähemmän tarjolla kisavauhtista harjoitusta.
Kisavauhti kasvaa kesällä kisoissa, enempi kuin kotiradan kiertämisellä harkoissa, joka sekin toki on tärkeätä.

2-päiväiset kisat antavat selkeästi enempi tilaa taktikoinnille.
-Jos lauantaina ei kulje, niin rakennetaan vehkeitä ja kuskia sunnuntaille.
-Jos lauantaina toimii, niin sunnuntaina epäonnistuminen ei maailmaa kaada.
-Jos ajo ei toimi kumpanakaan päivänä niin saipahan harjoitella 2 päivää kisaamista, "samalla rahalla". Vitutti aikanaan lähteä kotiin launtai-iltaisin sekkareiden jälkeen.

Ei kestä enään perse ja kiinnostus osallistua 1-päiväisiin kisoihin. (Kevät- ja syyspäräys on poikkeus)
Kustannusero 1- ja 2-päiväisillä meidän kohdalla on: 1-päivän osallistumismaksu, 10l bensaa ja 1 yöpymismaksu.

Suurin yksittäinen "kustannus" tekijä kisaviikonlopussa on meille matkat, keskimäärin 2*500km ja varsinkin siihen käytetty aika 2*7 tuntia kahvitaukoineen.
Vanha ei enään jaksa ajaa yötä myöten kisoihin ja kotio. Nukkumaanmenoaika on 1/2 yö ja sillä selvä.
Pitää tuolla ajamisella jo jotain muutakin saada kuin, pari kierrosta harkkaa.

Esa

mack:
5 vuotta Yamaha cuppia kiertäneenä(Joista 3viimeistä kärkitaistoissa),olen samaa mieltä Esan kanssa,että ehdottomasti 2-päiväisinä kisoina,eikä SM-sarjan mukana ajaminen kallistanut/vaikkeuttanut harrastamista,vaan helpotti järjestäjien ja katsastuksen tekemistä.
Tämän vuoden kärkitiimeistä osa ainakin näytti että voitosta voi taistella pienelläkin budjetilla!!
Kaikki isot luokat maksaa vähintään Jammun verran...
Pitäkää hyvä luokka hengissä ja vauhdissa parhaanne mukaan!( ja jos ei kukaan osta meidän CUP-koneita, tullaan aina välillä "sekoittamaan pakkaa" ja pisteitä;)...)
Jukka Kauppi/ HenkkaRacing

Raadelman_Ruusperi:
se siitä yamahan tulevaisuudesta.... oli tosin ainut luokka josta todella itse tykkäsin :'( :'(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta