Kartingkeskustelu > SM-luokat

Jammun tulevaisuus ja mitä vuoden 2015 jälkeen...

<< < (2/3) > >>

DSMarko:
Ei varmaan SMssä (EDIT jos puhutaan KF-luokista, Yamaha on ilmeisesti halvempi kuin sekä Kf että Rotax) ihan tonni riitä viikonloppuun. Rotax maksaa omasta teltasta omin konein ehken sen plusmiinus tonnin verran/kisa.

Vertailuksi rotaxin kuluja, tämä vain antamaan Yammuporukalle vertailupohjaa vähän  vastaavantyyppiseen luokkaan.

Porin kisa maksoi Rotax Maxissa kun tultiin "suoraan warmuppiin"

Kisamaksu 60
Jarrupalat n. 50
Moottorin tarkistus ja korjaus ennen kisaa 50e
Rengassarja n. 190
Bensat vetoautoon 90 e
Yöpyminen 72e
Bensat about 30 e (10 l sekoitettuna)

N. 542 e nopeesti päässä laskettuna.

Esimerkki Rotaxin RMC-viikonlopusta. Tämä on suuntaa antava.

Kisamaksu 160/la-su
Treenit 50 to-pe
Renkaat about 380/400 (2 kisasettiä)
Bensat n. 50 plusmiinus.
Pakovillat 12-14 e
Öljypurkki 27 (riittää 50 litraan jos ajaa 2% seoksella)
Koneen plommi 20 e (jos ei ole plommattu)
Jarrupalat 50 (jos tarvitsee)
O-rengasketjut 40-70 (jos tarvitsee)
Ratas (jos tarvitsee) 16 e plusmiinus.
Koneen huolto tarpeen vaatiessa, esim mäntä n.100 e plus työt ellei tee itse.


Varaosia häbböningien mukaan.
Tähän päälle ruoat, vetoauton bensat ja majoituskulut sekä muut mahdolliset kulut.


Jos ajaa tiimistä,  lisättävä viikonlopun hintoihin tiimitelttamaksu.

iskä:
ensinnäkin SM arvo ei nostanu kisakuluja.
hinnat pysyi ennallaan aikaste hyvin.
kulujahan saa kun niitä alkaa laskemaan. mutta normi viikonloppu SM kisoissa ei ole yhtään rotaxia arvokkaampi. päin vastoin. SM-kisaviikonlopussa menee vain yhdet renkaat :). kisamaksukin tais olla sama. kaikki muuhan tulee kulutuksen mukaan. kuka on hotellissa ja kuka ostaa osat uusiksi kaikki.

nyt kannattaa kuitenkin muistaa, että jammussa väki romahti, kun siirryttiin kaksi päiväiseen kisaan. aikaisempi finaalit sunnuntaina oli ilmeisesti parempi, vaikka porukka joutui lähtemään kotiin lauantaina.
Ulvilassa aikoinaan kuitenkin kaikki oli sitä mieltä että kaksipäiväiset kisat on ok.
mene ja tiedä. tähän maailman aikaan on paha sanoa kun tuntuu että kaikkialla on puutetta kaikesta.

 

ramise:
Sen suuremmin ei ole vielä kokemusta Yamahasta, mutta sinne ollaan pojan kanssa siirtymässä kaudelle 2015. Sm ei kiinnosta yhtään, juuri sen vuoksi mistä edellisessä olikin puhetta, 2-3pv kisat ei onnistu tavalliselta duunarilta. Kulut nousevat liikaa ja perjantainkin kun pahuksen työnantaja vaatii olemaan töissä. Menemme mukaan Länsi-Suomi cuppiin  jos siihen Yamaha toivottavasti saadaan lisättyä. Myös 1 päiväiset kansalliset kiinnostavat.

Jollain tavalla mielestäni yamahan jatkuvuuden kannalta olisi tärkeää saada junnuun kuskeja. Ilman junnukuskeja kuihtuu pois.

Otso:
Tarkoituksenamme on siirtyä Jammuun kaudeksi 2015. SM:ää ajetaan, mutta koetetaan pitää kulut järkevinä. Tärkeintä on mitata vauhti ryhmän kärkeen ja katsoa pystytäänkö kauden aikana eroa kaventamaan, pisteiden määrä ja titteli meille täysin toissijaista tässä harrastuksessa. Mikäli pojan ykkösharrastuksena pitämä salibandy osuu kilpailuviikonloppuun, niin jäädään suosiolla pois (ajetaan vain toinen päivä?). Muutenkin säbätouhu alkaa olla ympärivuotista, joten syksy ja kevät on jäänyt jo useampana vuonna kartingissa torsoiksi osaltamme. Tänä vuonna emme ole koskeneet karttiin heinäkuun lopun jälkeen, eikä metriäkään ole vielä isolla rungolla ajettu.

Toivottavasti L-S Cuppiin saadaan Yamahat mukaan. Ehkäpä sinne saisi puhuttua kokeneempiakin kuskeja mukaan...

ramise:
Länsi suomi cupista on kuulunut toistaiseksi pelkkää positiivista tämän jammuasian suhteen. Kohta ollaan taas viisaampia kun alueen syyskokous on pidetty.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta