Moi
Me tultiin uutena tänä vuonna jammuun opettelemaan isoa runkoa, mutta täytyy sanoa että hyvä fiilis jäi kaudesta ja siitä suurin kiitos kilpakumppaneille/huoltajille. Tossa kesän mittaan on keskusteltu useamman huoltajan kanssa jammun kustannuksista ja tulevaisuudesta, Lappeenrannan ohjaajakokouksessa tuli jo jotain ideaa. Oisko mahista jos nykyiset/entiset/tulevat jammukuskit/huoltajat keräis tän otsikon alle mielipiteitä ja ideoita jotka koottais yhteen ja niiden pohjalta voitais lähtee rakentavasti kuluja pienentäen kehittään jammu luokkaa sellaseksi että saatais kisoihin jengiä ja normiduunaritkin pystyis kisoja ajella. Idealistalla voi sit lähestyä AKK:n lajiryhmää, en tiedä onko mun/meidän mielipiteellä oikeesti merkitystä, mutta muuten tilanne näyttää aika huolestuttavalta jammun suhteen (toki monessa muussakin luokassa sama juttu). Jammu luokka on ollu tänä kesänä muutamas kansallises kisaskin mukana, mutta ilmottautuneita ei oo ollu, ymmärrän hyvin tilanteen, se johtuu monella rahasta (tai sen vähyydestä). Tässä jotain (voi olla osittain lainattuakin), jatkakaa listaa ja älkää ampuko viestintuojaa, voin olla täysin väärässäkin...
-rengaskulut pienemmäksi (oma ehdotus LeCont LH-03, eli sama rengas joka Ruotsissa, ollaan ajettu ko renkaalla, hyvä kulutuskestävyys ja pito n. vihreän vegan luokkaa, vähän jäykempi runko eli hankalampi laittaa vanteelle), koska renkaat on viivakoodattuja ois mahis ajaa samalla setillä myös 2 vkonloppua (joku varmaan nyt sanoo heti et sitten käytetään pehmennys aineita, voihan renkaat mitata (kovuus) tai sitten renkaat vanteineen jätetään kisan jälkeen kuljetettavaksi (kenelle? siihen en osaa vastata, ainakaan vielä) seuraavaa kisaa varten
-1 finaali/vkonloppu (sunnuntai) ja aika-ajosta + eristä myös pisteet (tämä siksi ettei kaikki jää yhden kortin varaan), lauantai olis harkkapäivä, jäis majoitusöitä/kuluja pois
-kaks eri painoluokkaa, pisteet molemmille luokille erikseen, ehkä näin sais jo lopettaneitakin kuskeja mukaan joilla painot menneet yli
-joku kisa vois olla pienemmälläkin radalla
-ei kiitos kytkin jammulle, suoravetoisia riittää suomen maassa ja kulut pysyy pienempänä kun on vähemmän hajoavia osia tekniikkapaketissa
.......tästä voi jatkaa,jos kiinnostaa
t:Timo Nukala, nro 18 huoltaja, p.0400-440329