Kyllähän noista teknisiäkin perusteita löytää, osaksi takana on käsittääkseni halu vähentää tarvetta koneiden virittämiseen, joka sekin maksaa varsinkin vuosien mittaan.
Nuo nyt tehdyt muutokset tuntuisivat parantavan ei-niin-osaavan peruskäyttäjän mahdollisuuksia päästä heti kohtuulliseen vauhtiin tekniikan puolesta. Kaasarin säätöä on ilmiselvästi yritetty helpottaa, samoin raven käyttöä. Uuden puolan voisi kuvitella kaasarin kanssa tasaavan eroja junnuissa.
Virtakytkimen muutosta en käsitä, koska uusi muovikansi-starttikytkinyhdistelmä vaikuttaisi olevan paljon vaurioalttiimpi sekä vedelle että kolhuille.
Pakoputki...nojaa...jos ehkäisee murtumista ja helpottaa villanvaihtoa, niin on parannus. Kiertokanki on käsittääkseni voitelultaan vanhaa parempi, mutta ei tuo muuta etua. Kampiakselin muutokset ovat askel parempaan suuntaan.
Sähkörave-no, voihan se vähentää taikakauskoista tarvetta räplätä nykyistä ravea koko ajan, mutta liekö mitään muuta eroa vanhaan. Voihan sitä ajaa vanhalla ravella uuden sähkösarjan kanssakin, mutta ei toisin päin.
Yksi syy on varmasti tarve saada lisämyyntiä. BRP on pörssiyhtiö ja tavoittelee jaettavaa osakkeenomistajilleen. Bisnes is bisnes and Moses is Moses, hyväntekeväisyyttä ne ei taatusti harrasta, mutta ei sitä harrasta IAME, Radne tai muutkaan konevalmistajat. Eihän se tätä meille mukavammaksi tai halvemmaksi tee, mutta tosiasiat on hyvä tunnustaa.
Yksi spekuloitu vaihtoehtohan oli kokonaan uusi 150 cm3 ruiskukone, jota ei saatu - ainakaan vielä.