Kirjoittaja Aihe: Raket 60 tekniikka ?  (Luettu 14863 kertaa)

willycettu

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 25
Raket 60 tekniikka ?
« : 04.08.2015 08:08 »
On nyt harrastettu kesä cadet luokkaa ja aloittelijana aika paneutua tekniikkaan.
Pari peruskysymystä aloittelijana.

- Mikä on hyvä puristuspaine koneessa.
- Sylinterin tiivisteen paksuus ja mikä siihen vaikuttaa
- Tulppa 7a vai 7 y
- Kaasarin kalvon nipan poisto vai ei
- tuo kaasarin jousen oikea paino 5g vai 6g sen vaikutus
- mylar vai teflon kavon ero kaasarissa.

Varikolla isot pojat juttelee noista, mutten en oo kehdannut kysyä jos pitävät tollona aloittelijaa  8)

Jannek

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 131
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #1 : 04.08.2015 08:27 »


- Mikä on hyvä puristuspaine koneessa.
         - ei olla koskaan 2t vehkeestä puristuspaineita mitattu, joten kannattaa unohtaa
- Sylinterin tiivisteen paksuus ja mikä siihen vaikuttaa
         - sylinterin tiivisteellä säädetään palotila kohdalleen
- Tulppa 7a vai 7 y
         - kumpi tahansa käy, kunhan toimii, suotta Cadetissa tälläisiin paneutua, kovaa ajoa vain
- Kaasarin kalvon nipan poisto vai ei
         -  Jos kaasaria ei saa toimimaan nipan kanssa, niin nipaton voi auttaa. Toisaalta voi käydä toisinkin.
- tuo kaasarin jousen oikea paino 5g vai 6g sen vaikutus
        - vaikuttaa kaasarin avautumispaineisiin, jos ei kokemusta hirveästi ole niin laittaisin 6g jousen.

Mielummin viettäisin radalla sen ajan ja paneutuisin kuskin ajotyyliin/linjoihin, kuin moottoriin/kaikkeen muuhun. Ne ehtii sitten myöhemmin. Cadetilla kun opettelet ajamaan "väärin", niin onkin sitten vaikea opetella ajamaan "oikein" myöhemmin. Cadetti antaa niin paljon anteeksi ajovirheitä, että "väärin" ajamallakin pärjää yhtä hyvin kuin "oikein" ajamalla.
- mylar vai teflon kavon ero kaasarissa.
"Minkä voet huomenna toisella tiettee, elä tie sitä tänä päevänä ite." -Iisalmi

willycettu

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 25
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #2 : 04.08.2015 21:45 »
puristuspaine lähinnä sen takia että tiedän vaihtaa männänrenkaan tarvittaessa.
Jos alussa 12 kg niin missä vaiheessa kun alkaa tippua paineet miittarissa alas. ei muuten.
Ei viittis purkaa konetta turhan takia .

maxiv

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 181
  • Kotirata: Lavinto
  • Runkomerkki: Energy
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #3 : 08.08.2015 08:54 »
Vaihda männänrengas kerran-kaks kesässä jos ajatte paljon.

Terveisin, nimimerkki "30 kadettikisaa kesässä." ;)
- MarkoV

isukki

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 51
  • Kotirata: Hyvinkää
  • Moottorimerkki: Tm
  • Runkomerkki: Tulossa
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #4 : 31.08.2015 10:20 »
Hei. En viitsinyt aloittaa uutta toikkia joten heitän kysymyksen tähän lankaan. Eli ongelma on seuraava (moottori siis Raket60) : Auto herää hyvin kun lähtee mutkasta ja runttaa kaasun pohjaan, kelaa kierroksia ja vauhtia ihan ok, MUTTA sitten tapahtuu hämmentävä koneen kyykkääminen ja kuulostaa kuin kone olisi tukossa tietyllä kierrosalueella kun tämä piste on ohitettu kone herää jälleen henkiin ja löytää uutta puhtia ja kelaa rajoittajalle asti moitteettomasti.

Eka kelasin että junnu nostaa kaasua, mutta ongelma esiintyy niin Hyvinkäällä kuin Lavinnossakin ( varsinkin suorilla). Kaasari on avattu ja laitettu tuossa pari kuukautta sitten (jos tää tieto ketään avittaa).

jos jollain on tullut vastaan jotain vastaavanlaista niin vinkki olisi tervetullut.

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #5 : 31.08.2015 10:55 »
Onko imukaula ehjä? Mulla oli joskus R85 kanssa samanlaista oiretta, joka johtui hiushalkeamasta

isukki

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 51
  • Kotirata: Hyvinkää
  • Moottorimerkki: Tm
  • Runkomerkki: Tulossa
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #6 : 31.08.2015 11:14 »
Pitää vilkasta. imukaula on kyllä vaan noin kuukauden vanha vasta. mutta pitää katsoa se. Muita vinkkejä? :)

Ossip

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 295
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #7 : 31.08.2015 13:44 »
Miten sulla on kaasarin ruuvit?  Imupönttöä käytettäessä 2.5/0.5 kierrosta. 
Jotesakkin kuullostaa kaasari ongelmalle.

isukki

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 51
  • Kotirata: Hyvinkää
  • Moottorimerkki: Tm
  • Runkomerkki: Tulossa
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #8 : 31.08.2015 13:49 »
2,2 ja 0,5 :)

lemberg

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 35
    • Kali Kart Finland
  • Kotirata: Helsinki
  • Moottorimerkki: TM, Rotax
  • Runkomerkki: Kali Kart
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #9 : 31.08.2015 14:11 »
Kannattaa tosiaan kokeilla ensimmäisenä toista kaasaria. Melkein arvaisin että on tukos jossain ja se ei edes välttämättä näy pumppaamalla. Jos toimii toisella kaasarilla, niin sitten vain kunnon UÄ pesu sille vanhalle (kaikki kannet ja tulpat aukaistuna).

isukki

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 51
  • Kotirata: Hyvinkää
  • Moottorimerkki: Tm
  • Runkomerkki: Tulossa
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #10 : 02.09.2015 09:20 »
homma hoidossa, sihti tukossa ja paineet miten sattu. nyt pelaa taas. :)

Karvis

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 94
  • Moottorimerkki: Iame
  • Runkomerkki: OTK
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #11 : 05.09.2015 19:23 »
Pojan Cadetiin vaihdoin uuden puolan pimentyneen tilalle mutta kipinä pysyy hukassa, teenköhän jotain väärin vai onko näissä puolissa ollut epäkurantteja yksilöitä? ??? Toisesta autosta lainatulla puolalla käy ja kukkuu normisti.

Alfred Kurki

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 139
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #12 : 07.09.2015 06:57 »
Meillä oli viallinen uusi puola.

Karvis

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 94
  • Moottorimerkki: Iame
  • Runkomerkki: OTK
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #13 : 07.09.2015 07:10 »
Saatiin lopulta auto käymään uudella puolalla, piti vain säätää välys vauhtipyörään nähden melko pieneksi että alkoi pelaamaan.

maxiv

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 181
  • Kotirata: Lavinto
  • Runkomerkki: Energy
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #14 : 10.09.2015 09:28 »
Saatiin lopulta auto käymään uudella puolalla, piti vain säätää välys vauhtipyörään nähden melko pieneksi että alkoi pelaamaan.

Vinkvink: sopiva välys on sytytystulppalaatikon pahvin paksuus. :D
- MarkoV

Karvis

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 94
  • Moottorimerkki: Iame
  • Runkomerkki: OTK
Vs: Raket 60 tekniikka ?
« Vastaus #15 : 10.09.2015 10:46 »
Saatiin lopulta auto käymään uudella puolalla, piti vain säätää välys vauhtipyörään nähden melko pieneksi että alkoi pelaamaan.

Vinkvink: sopiva välys on sytytystulppalaatikon pahvin paksuus. :D

Tulppalaatikollakin kokeiltiin, ei kipinää ??? 0,22mm välyksellä alkoi kipinä löytymään.


 

Team Laine Verkkokauppa