Tre
Väljän kampuran päittöisvälyksen ajatellaan, edesauttavan kiertämista, ettei vain ahdista runkolaakereita.
4-5 satkua männän välyksenä tarkoittaa, vain,että välykset on ok ulkolämpötilassa 30+ celsiusta.
Kompensoi ajamalla rikkaan puolella (jäädyttää mäntää) ja paljolla öljyllä 7-8%.
Säädä kaasari silleen, että potkii mutkasta lähdettäessä ja keskitehot on ok 8-12 k rpm.
Siitä ylöspäin rikkaalla. Alaruuvi noin 2.5-3 kierrosta ja yläruuvi ainakin sen 15 min auki.
Kokeile suoralla, millä arvoilla potkii ja siitä vähän rikkaammalle.
Vääntökone menettää tehoja 8 satkun jälkeen, Kierroskoneissa mäntä vaihdetaan 10 satkun paikkeilla.
Kisakäytössä mäntä saattaa kulua noin 1 satku / ajotunti. Tytöllä meni joinakin päivinä Cupissa mäntä päivässä.
Normi pärräämisessä mennään jossain 1 satku / 2 ajotuntia. Minä yleensä olen päässyt männällä 6-8 tuntia. Vaakalla 157kg. pitkähkö putki ja ruuvit isolla... silloin männästä hävinnyt se 3 satkua.
Esa
ps. Kylmällä ilmalla pytty on pieni (kylmä) ja mäntä iso (kuuma).... Myöhäissyksyn ja Varhaiskevään kisoja tapasimme ajaa vanhoilla väljillä männillä.... juurikin kulkemisen takia ja ettei leivo kiinni suoran päässä, kun kaasu irtipäästettäessä lopetetaan männän bensajäähdytys ja voitelu.