Moi,
Olen aloittelemassa pojan 8-vee kanssa harrastusta ja hommasimme aloitusautoksi Raket 85:n Gillardin rungolla pari vuotta sitten. Emme ole ajaneet vielä ollenkaan johtuen poikani pienoisesta aloituspelosta, joka käännettiin viime talvena sisäkartingissa valtavaksi innostukseksi lajia kohtaan.
Ulkoradoille siirtyminen jäi kuitenkin yritykseksi, kun ennen suoravetoinen automme ei suostunut nyt vapaakytkimellisenä käymään tyhjäkäyntiä. Koska vanha kaasari(HS175D) oli edellisillä omistajilla kokenut kovia, päätin päivittää sen uuteen käytettyyn(HS205), johon laitoin ensi töikseni uuden neulan, kalvon ja tiivisteet.
Uudella kaasarilla auton käynti muuttui tuskaiseksi koko kierrosalueella ja tuntuu tukehtuvan jatkuvasti liikaan bensaan. Bensaa tulee läpi niin paljon, että pakoputken liitoksesta valuu mustaa mörjää ja muutenkin joka paikka tuntuu olevan bensassa. Ruuvit ovat perussäädöissä L 2,5 H 0,5, eikä niiden vääntely tunnu muuttavan tilannetta mihinkään. Olin katsovinani, että kaasuttimen vipu oli säädetty oheisen ohjeen mukaisesti:
http://www.laukaanmoottorimiehet.fi/data/Kart%20ohjeita/2_Tillotson%20HS%20kaasuttimen%20huolto.pdfEn oikein enää tiedä mistä lähtisin ongelmaa ratkomaan. Voiko imuvuoto aiheuttaa tämmöistä käytöstä? Toisaalta vanhalla kaasarilla tyhjäkäyntiä lukuunottamatta moottori tuntui pelaavan, eli sikäli en usko imuvuotoon. Miten neulaventtiilin jousen pituus vaikuttaa kaasarin toimintaan?