Jep jep Markku,
mutta, Autourheilun Sääntökirjan 2016 (ei ole olemassa erillistä karting sääntökirjaa) edellinen sivu (184) sanoo asiasta näin:
10.1. Kypärä Ohjaajalla tulee olla ehjä, sopivan kokoinen ja asianmukaisesti kiinnitetty kilpailukäyttöön hyväksytty kypärä. Sateella ns. visiirihyrrää käytettäessä sen tulee peittää huurtumisen estämiseksi visiiriin tehty aukko. Karting-kypäränormien lisäksi kaikkien autourheiluun hyväksyttyjen visiirillä varustettujen kypärien käyttö karting-kilpailuissa on sallittu. Kaikessa kilpailutoiminnassa on käytettävä hyväksyttyä kypärää. Kypärässä tulee olla kypäränormimerkintä.
Elikkä CIK kypärien lisäksi vain autourheiluun hyväksyttyjä kypäriä saa käyttää ja nämä siis löytyvät Sääntökirjan tekniikkasivulta 120! Tuossa karting osion alla olevassa "Lista" on valitettavasti eräiltä muiltakin osin virheellinen ja harhaanjohtava, mutta onneksemme kukaan ei ole siitäkään asiasta vastuussa. Elikkä mikäli Snell 2005 hyväksyntään ei tule muutosta se on voimassa vuoden 2018 loppuun. Harmi jos näin on, se kun on valovuoden verran kehittyneempi kuin samaan aikaan vanheneva BSI standardin kypärät.
Kypärissä olevat FIA8858-2002 ja FIA8858-2010 merkinnät koskevat Hans klipsien kiinnityspisteitä, kypärä on vahvistettu näitä kiinnityksiä varten. Hans tukeahan ei voi käyttää ilman turvavöitä joten se ei ole hyödyllinen kartingissa, kuten ei myöskään nämä Motocross käyttöön suunnitellut "niskatuet" joista yksikään valmistaja pysty näyttämään virallista tutkimustietoa hyödystä karting käytössä.