Moron
AKK:n sivuilta löytyy tietoja puskurien ja ponttoonien asennuksista ym. Linkki sääntökirjaan:
http://www.autourheilu.fi/site/assets/files/1930/30289747_akk_7_karting_low-1.pdf.
9.6. Luokkakohtaiset erityismäärittelyt
CADETT
AKK:n luokitustodistuksen mukainen Raket 60 CD
moottori
• Perän minimi leveys 1020 mm (vanteen ulkopinnoilta
mitattuna)
• Välitys: Eturatas 11 hammasta, takaratas 84 hammasta
• Minimipaino: 85 kg kuljettajineen
• Slicks-renkaan kehä max 870mm
Kannattaa kokeilla perän leveyttä lähellä tuota yllä mainittua minimi leveyttä.
Etupään leveys voisi olla lähtökohtaisesti, niin että säätöprikkoja on sisä- ja ulkopuolella saman verran. Siitä voi sitten kokeilla säätää jompaankumpaan suuntaan. Leveä etupää lisää takapään pitoa mutkissa, se helpottaa pikkukuskien harjoittelua. Haittapuolena voi olla, että kädet rasittuu kun pitää kääntää rattia kovempaa.
Auton voi punnita radalla, mutta painojakauman säätämiseen tarvitaan vähintään kaksi tai mieluummin neljä henkilövaakaa. Jos on neljä vaakaa, niin vaa'at laitetaan pyörien alle. Huom! Lattian pitää olla ehdottomasti suora, muuten lukemat ovat virheellisiä. Kuskin penkkiä ei saa siirtää, vaan polkimien paikkaa säädetään, muutoin painojakauma menee pieleen. Lisäpainot kiinnitetään penkkiin, myös penkin etureunan alle voi/tulee laittaa painoja.
Penkin tulee olla mahdollisimman lähellä oikeaa kokoa, liian isoa ei kannata käyttää. Kun kuski istuu penkissä, niin kyynärpäiden tulee olla penkin ulkopuolella, jos penkin yläreuna painaa kainaloihin, niin sekään ei ole hyvä. Perussäädöt kannattaa laittaa kuntoon karting liikkeessä, se nopeuttaa/helpottaa huomattavasti.