Äärimmäisen oikeutettu kommentti!
Ajatusleikki, koskien kaikkia SM ja SJM luokkia (ehkä muitakin sarjoja):
Jos kilpailijat toisivat tyhjän tankkausastian 10-20 L ja yhden avaamattoman öljyn PA-katsastukseen. Öljy sekoitetaan kilpailunjärjestäjän toimittamaan bensiiniin PA-vastaavan valvovien silmien alla, kannu merkitään ja jätetään valvottuun konttiin.
Tähän asti kaikki olisi kai suhteellisen helppo järjestää, mutina vähenisi, ja todennäköisyys siihen, että PA-kannussa olisi tällöin jotain muuta kuin sallittua polttoainetta ja öljyä, olisi melko pieni.
Ei tarvittaisi kalliita mittauksia tai mittalaitteita, tuskin tämän johdosta edes vastalauseita. Ei edes polttoainekuitteja.
Vaikeampi Kysymys kuuluu, miten asiaa hoidetaan tästä eteenpäin?!
Takavuosina jotain tämän kaltaista on tehty, mutta mikä olisi uusi tapa toimia?