1055 on varmasti liian iso, mutta 1010 voisi olla se "vuosiksi eteenpäin" -runko, riippuen miten poika venyy pituutta., 950 todennäköisesti on sopiva. Toisaalta, jos kisakärpänen puraisee kunnolla, joudut hankkimaan uutta/uudempaa runkoa jokatapauksessa luokan sääntöjen mukaan...
Älä siirrä penkkiä, sille on oma paikka rungossa. Tarvittaessa polkimia tuodaan eri keinoin lähemmäs, mutta penkki ei liiku.
Raket 85 on suoravetoinen (yleensä), joten käynnistys on työntämällä tai liinalla pukin päällä, kuten sanoitkin. Moottori käynnistyy kyllä helposti, kun kone ja kaasari ovat kunnossa, ja konetta on ryypytetty. Ryypyttäminen tapahtuu helpoiten peittämällä kädellä imuilman saanti, ja liikkuttelemalla takarenkaasta pyörittämällä konetta edestakaisin sen verran, että bensa nousee...
Käynnistettäessä radalla nosta perää ilmaan, ota muutama kevyt juoksuaskel ja samalla kun pudotat perän maahan ja jatkat työntämistä vaikka penkin selkänojasta, puskurista tai mistä helpoiten voitkin, kuski tarpeen mukaan avaa vähän kaasua tai ryypyttää konetta, samalla tavalla kädellä imuaukot peittämällä osittain.
Älä kastele tulppaa tai täytä koneen alakertaa liialla ryypyllä!
Raket 85 koneita näkyy olevan markkinoilla alkaen 50 euroa, ja vanhasta rungosta ei kannata montaa sataa maksaa. Vaikka olisi kuin ex sitä ja ex tätä... Yritä katsella, että runko on suora ja että runkoputket eivät ole kovin kuluneet alapuolelta. Vanhat rungot tuppaa monesti olemaan lähes puhki ajettuja.
Rungon suoruuden saat tarkistettua pukilla helpoiten silmämääräisesti, kun valmistaudut kotona vähän... Tee vaikka narusta neljä yhtä pitkää lenkkiä, vaikka niin että lenkki on 50 cm pitkä. Otat mukaan kaksi suoraa tankoa ja narut...tangot ovat esim harjan varsia, putkia tms, pituudeltaan reilu metri.
Laita narulenkit akselien päähän, kaksi taka-akselille molemmin puolin takarenkaiden paikalle ja toiset kaksi eturenkaiden tilalle tai olka-akseleiden kohdalle runkoon ja tangot sitten näiden narujen varaan roikkumaan rungon alle. Ratti pitää olla suorassa, ja lenkit tosiaankin _tasan_ samanmittaisia.
Nyt kun katsot vaikka auton takaa rungon alapuolella roikkuvia tankoja, niiden pitää olla suorassa toisiinsa nähden. Jos tangot 'sakkaa', on runko kiero ja saa jäädä siihen...
Hitsatut rungot...suhtaudu suurella varauksella. Huoltamattomat, likaiset, ruosteiset... no can go.
Vaikka ostat vanhan harrastuskäyttöön, älä osta romua, kuten allekirjoittanut aikoinaan teki tiedon puutteessa.