Jos tuntuu siltä ettei ole pystynyt vaikuttamaan niin viestiä ja vastaehdotusta kehiin asap, niin käsitellään asia ihan mielellään. Lajiryhmänkin halu on saada harrastajille mahdollisimman kustannustehokas ratkaisu. Lajiryhmähän koostuu suuressa osin karting "aktiiveista" jotka pyörivät paljon lajin parissa. (paras tapa vaikuttaa on osallistua lajipäiville tai laitella lajipäällikölle/-ryhmälle viestiä)
Tuntuu kyllä siltä, etten pystynyt vaikuttamaan vaikka tuskin minun rivihuoltajana olisikaan tullut pystyä tähän vaikuttaa. Itse en tiennyt tämän olevan käynnissä juuri nyt vaikkakin se olisi ollut Radnen tarjonnasta helppo ollut arvata. Tiedote ennen tarjouspyynnön kirjottamista olisi ollut kiva.
Itse moottorin valinnasta; tän ikäisten moottorilta kaipaisin vähäistä melua, käryä ja älyttömän vähäistä huoltotarvetta. Nelitahtinen siis olisi ollut toiveissa. Ja lisäksi pienkonebensiinin salliminen.
Seuraavaksi tärkein kriteeri mun mielestä olisi ollut "yhteensopivuus" muiden maiden kanssa. Tiedän, että kirjo on valtava ja tämä olisikin ollut yhtenä asiana mikä kiinnostaisi taustatyössä; mitä "isoissa maissa" käytetään. En toki vakavasti oleta 6v kuskien kiertävän maailmalla, mutta isompi volyymi näkyy saatavuudessa ja hinnassa.
Mielestäni vasta näiden jälkeen tulisi yhteensopivuus vanhan ja ylemmän kansallisen kaluston kanssa, mun mielestä. R60:sen kans kuvittelisin, että painoilla saa tasaväkisyyden ratkaistua kuskien ikä huomioiden riittävällä tarkkuudella siirtymäajalle.
Ihmettelen tarjouskilpailussa sitä, että miksei moottoreille asetettu mitään kriteerejä, jos kuitenkin tarkoitus oli pitää R60 rinnalla?