Kiitos aiemmista vastauksista, jatketaan tarinaa jos vielä löytyisi lisää vinkkejä.
Viisi sessiota ollaan käyty tattarisuolla huristelemassa, ja ihan ok on homma lähtenyt. Eka käynnistys meinasi aiheuttaa vähän tykytyksiä, kun kuski ehti halleissa tottumaan käytäntöön laittaa heti kaasu pohjaan kun laite on tulilla. Pikku juoksukilpailu auton perässä ja hetkeksi koneet seis, mutta ei sen kummempaa. Stoppari laitetttiin polkimen alle, mutta ei kuitenkaan rajoitettu kaasun aukeamista. Pari ensimmäistä kierrosta tuotti lukuisen määrän spinnauksia, mutta kyllä se tuntuma löytyi muutaman nurmikon kyntämisen jälkeen.
Käynnistys naru taitaa olla näiden akilleen kantapää, pari kertaa on irronnut mutta ystävälliset henkilöt varikolla lainasivat sopivan avaimen ja sain tovin ähräämisen jälkeen sen korjattua välttävästi. Mutta mites se narun pää kuuluisi lukittua käynnistyskiekolle? Nopealla vilkaisulla ei löytynyt mitään muuta kuin se reikä siellä pohjassa. Eli "kuuluuko" narun vaan yksinkertaisesti irrota jos vetää liian pitkälle, ja pitää vaan totutella lyhyihin vetoihin? Pitänee varmaan etsiä varalle koko sivuposki niin voi sitten vahingon käydessä nopeesti ruuvata paikoilleen.
Niin, ja sitten rungon säädöistä. Runko on CRG noin vm.2014 (Junior?) Tarkoitus ei ole alkaa etsiä varsinaisia aikaparannuksia säätämällä, koska palautteen saaminen kuskilta ei tässä vaiheessa varmaan ole järkevää/mahdollista. Oppimisen kannalta olisi kuitenkin varmaan suotavaa, että säädöt olisi edes suurinpiirtein tehdasasetuksissa ja sinneppäin. CRG:n sivuilta löysin manuaalin, jossa oli joitain perusarvoja, mutta onko jotain keinoa jolla noita säätöjä voisi mitata kotikonstein ilman suuntaus laseria?
Aurauksen tarkistukseen ajattelin tehdä säätöraudan, jolla saa mitattua puolien erot vanteen reunasta. Mutta lisäksi rungon suoruus, ristimitat, rungon etu/takapään korkeuden suhde ym. olisi kiva saada tarkastettua. Niin ja lisäksi etu ja takapään raideleveys, onko lähtöarvo se, että sama leveys edessä ja takana? ja voiko sen mitata laipoista, vai pitääkö laskea renkaiden keskipisteestä, jolloin pitää varmaankin laskea se vanteiden offsetit huomioon ottaen? Etu ja takavanteissa lienee ilmeisesti eri offset?
Juu tiedän, koko säätöprosessia on hankala lähteä tässä perusteellisesti käymään läpi, mutta linkki-vinkitkin olis kivoja
Sen verran alkanu kutkuttamaan, että pitää varmaan syksyllä katella talliin ihmeteltäväksi joku 120cc laite mihin mahtuu myös 180cm kuski.
Hyvin tuolla käryssä menis pari autoa päällekkäin samoilla reissuilla.