Avasin alapään, vaihdoin laakerit, ja sovitellessani simmilevyjä, niin huomasin, että yhteenkään simmiin ei ollutkaan tarvetta. Mahtoikohan olla niin, että välys johtui kuluneista laakereista (siis päittäisvälys akselin suunnassa)?
Nyt ei ole "enää" muuta ongelmaa kuin puristuspaineiden puute. Ja se EI johdu männästä eikä sylinteristä. Kiinnitin sylinterin toiseen alapäähän, jonka kanssa pursituspaineet olivat 3 bar. Ei muuta kuin alapää uudestaan auki, uusi tiiviste ja tiivisteliimaa väliin ja uusi mittaus.
Joku tiesi kertoa, että kampiakselin päittäisvälys saa olla 0,10 - 0,15, jos ei akselin ole tarkoitus olla "uiva". Mulla oli nyt aika lailla 0 tai ehkä 0,05. Laitan vähän paksumman tiivisteen, että saa kiristää ruuvit huolellisesti. Nyt tiiviste on 0,25.