Taas näitä kokemattoman kysymyksiä
Mistä tietää, että kytkin on kulunut liikaa? Mittasin kytkinlevyn sellaisesta kohtaa, missä ei näytä olevan kulumaa (82,3 mm) ja kuluneesta kohdasta (82,0 mm). Onko tällainen vaihtokunnossa?
Yritän tässä samaan aikaan selvittää, miksi Raket 95 ei kulje kuin cadetin nopeudella.. Lähes kaikki kivet on käännetty, kaasutin ok, imujalka ehjä, kampakselin kuluma n. 0,03-0,04 mm (16,96-16,97, ei siis kromattu), mäntä uuden karhee (sisäänajettu, n. pari tuntia). Pari lisäjuttua vielä: kampiakselin päittäisvälys 0,9 mm (onko dramaattista vaikutusta?) ja sylinterin ja alapään tiiviste ei ollut ihan asettunut kohdalleen, jolloin puristus oli yhdestä kohtaa aivan sisäreunasta (tässä saattaa olla potentiaalinen vuotokohta, jolla voi olla suurikin vaikutus tehoihin). Kuuluuko kierokangessa olla n. 1mm klappia, kun heiluttaa päittäin vapaasta (männän) päästä?