Moro,
Radasta riippuen huiput on tosiaan siinä satasen hujakoilla, kiihtyvyydestä en osaa sanoa mutta ei siinä nyt g-voimat sisuskaluja revi
Pointti on ehkä ennemminkin se, että syheröiselläkin radalla keskinopeus on yli 60km/h, eli mutkissa tulee sitä vauhdintuntua, etenkin kun kisassa samaan kurviin tunkee 20 muuta autoa.
Uusi auto ajovalmiina maksaa karkeasti noin 4000e, johon voi vaikuttaa paljon runkomerkin ja osien valinnalla. Pelkkä uusi kone on noin 800 eur ja sille kannattaa heti teettää perushuolto, eli ns. herkistys, jossa tehtaan jäljiltä sikinsokin olevat osat suoristellaan ja tyypillisesti hajoavat paikat vahvistetaan. Tuo maksaa noin pari sataa euroa.
Käytetyn auton voi saada halvimmillaan jopa tonnilla, mutta jos kisaan meinaat, niin kannattaa varmaan satsata pari tonnia ajovalmiiseen hieman tuoreempaan pakettiin. Aloittelijalle en uutta runkoa varsinaisesti suosittele, sillä treenatessa ehtii ajaa monet kerrat kanttareille ja nurtsille ja rengasvalliinkin ennenkuin se mahdollinen uutuuden hyöty verrattuna hyvään käytettyyn tuo sellaista etua, jota ajamista opetteleva ei yhdessä mutkassa pikkuvirheellä hukkaa. Toisaalta jos haluaa ajaa uudella, niin mikäpä siinä.