Kirjoittaja Aihe: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne  (Luettu 506588 kertaa)

plaahplaa

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 12
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #600 : 11.07.2012 04:09 »
HHC T3 kaasuttimen ruuvien järjestystä kyselisin!?
Kyseisessä kaasuttimessahan ei ole seos ruuveihin laitettu mitään merkintöjä, ja pitäisi tietää mitä tapahtuu mistäkin 3:sta eri ruuvista.

Jani Malin

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 143
    • XON
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #601 : 11.07.2012 09:00 »
Lisää ongelmia! :)

mutta kun painan kaasua, auto sammuu aivan välittömästi. Olenkohan kasannut sen väärin vai voiko tämä johtua seosruuvista? Loppui aika tallilla enkä ehtinyt jatkaa testailua enempää. Päätinkin tulla kysymään heti viisaammilta neuvoa.


Yksinkertaisin voi olla että sulla on ne imujalan vihreet tiivisteet väärinpäin niin impulssireikä on tukossa.

Jos on oikein, niin esim. tosta alla olevasta linkistä voi tarkistaa että on koonnut sen kaasarin oikein. Noi kalvot menee esim. helposti väärinpäin ja sitten se ei kyllä käy kunnolla.

http://www.wind-drifter.com/technical/wg8walbro.php

Jarzki

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #602 : 11.07.2012 09:07 »
Yksinkertaisin voi olla että sulla on ne imujalan vihreet tiivisteet väärinpäin niin impulssireikä on tukossa.

Joo mä aamulla jo korrasin autoa ja se impulssireikähän siellä oli tukossa :)

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #603 : 11.07.2012 09:13 »
HHC T3 kaasuttimen ruuvien järjestystä kyselisin!?
Kyseisessä kaasuttimessahan ei ole seos ruuveihin laitettu mitään merkintöjä, ja pitäisi tietää mitä tapahtuu mistäkin 3:sta eri ruuvista.

Ibean kaasuttimessa oli ainakin siten, että nuo kaksi vierekkäistä ruuvia järjestyksessä: lähempänä moottoria alaruuvi ja kauempana moottoria yläruuvi. Sen lisäksi oli yksi ruuvi, joka oli buusteri yläkierroksillä. Tällä haetaan lisätehoa yläkierrosalueelle säätämällä ruuvia = enempi kakkua. Itse en tuon buusterin sielunelämään kerennyt koskaan perehtyä tarkemmin ja keskityin vain noihin kahteen (ylä/ala) ruuviin ja hyvin homma pelasi.

Korjatkoon viisaammat jos meni kovasti metsään.
Vauhti pidentää aikaa!

plaahplaa

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 12
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #604 : 11.07.2012 12:56 »
HHC T3 kaasuttimen ruuvien järjestystä kyselisin!?
Kyseisessä kaasuttimessahan ei ole seos ruuveihin laitettu mitään merkintöjä, ja pitäisi tietää mitä tapahtuu mistäkin 3:sta eri ruuvista.

Ibean kaasuttimessa oli ainakin siten, että nuo kaksi vierekkäistä ruuvia järjestyksessä: lähempänä moottoria alaruuvi ja kauempana moottoria yläruuvi. Sen lisäksi oli yksi ruuvi, joka oli buusteri yläkierroksillä. Tällä haetaan lisätehoa yläkierrosalueelle säätämällä ruuvia = enempi kakkua. Itse en tuon buusterin sielunelämään kerennyt koskaan perehtyä tarkemmin ja keskityin vain noihin kahteen (ylä/ala) ruuviin ja hyvin homma pelasi.

Korjatkoon viisaammat jos meni kovasti metsään.

Eli kauimpana koneesta olevan ruuvin voisi siinä tapauksessa jättää kokonaan kiinni, ja säätää kone kahdella lähempänä olevalla ruuvilla?
Pitää testata tätä jos rupeisi hieman edes hahmottumaan tuo kaasutin.

plaahplaa

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 12
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #605 : 16.07.2012 18:00 »
Mistä saisi kf luokan mikroauton startti moottoriin pelkät hiilet?
Korjaus sarjoja olen löytänyt mutta pelkkiä hiiliä en.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #606 : 16.07.2012 22:24 »
Pelkkiä hiiliä on saannut esim Pirkola:lta. www.pirkola.fi
Homman Pitää Olla Hauskaa

heneeee

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 117
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #607 : 17.07.2012 00:07 »
On tuo alfanon pro mittari ja ihmettelen mikä säätö tämä oikein on? 31 eri asetusta ja nämä kierrosluvut suurenevat samoilla väleillä järjestysnumeron kasvaessa.

Sub-Menu - 6 - :
ENGINE “RPM” GRAPHICS “recall motor”
This option is a numerical graphic. It gives you the running time for each 640 RPM bracket, this being calculated for the best lap
time.  The 1
st
 bracket is between 5,120rpm and 5,760 rpm. The last bracket between 24,320 rpm and 24, 960 rpm. (For a total
of 31 brackets)

Kiitos jo valmiiksi :D

heneeee

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 117
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #608 : 03.08.2012 13:43 »
semmonen kysymys, että miten lisätään jarruihin "tuntoa" , koska ovat nyt on-off tyyliset, jotka lukkiutuvat helposti.. Kyseessä tavalliset takajarrut kahdella jarrupalalla. Merkki Itako.

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #609 : 03.08.2012 14:25 »
semmonen kysymys, että miten lisätään jarruihin "tuntoa" , koska ovat nyt on-off tyyliset, jotka lukkiutuvat helposti.. Kyseessä tavalliset takajarrut kahdella jarrupalalla. Merkki Itako.


Kovemmat jarrupalat!

heneeee

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 117
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #610 : 03.08.2012 14:26 »
Eikö mitään säätömahollisuutta ole?

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #611 : 03.08.2012 14:37 »
Eikö mitään säätömahollisuutta ole?

Palojen säätö mahdollisimman lähelle levyä. Varsinaisesti tuntoa ei tule lisää, mutta löysä alue jää pienemmäksi.

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #612 : 03.08.2012 14:38 »
Voihan palojen etäisyyttä/polkimen liikettä jonkin verran säätää. Tarkasta myös, ovatko palat lasittuneet. Jos, niin hankaa paloja asvalttiin niin että lasittunut pinta häviää.

Testaa erilaisia paloja jos mahdollista-selvitä mitkä on käytössä nyt ja hanki joko pehmeämmät tai kovemmat.

Yleensä paremmin kulutusta kestävillä kovemmilla jarrupaloilla tulee ongelmaksi, että jarrut lukkiintuvat jossain kohtaa jyrkästi, mutta jarrutuksen alussa tuntuu ettei jarrutustehoa ole, ennen kuin poljinvoimaa lisätään roimasti.

Pehmeämmillä paloilla jarrutusta on helpompi säädellä pienemmällä poljinvoimalla ainakin niissä jarrutyypeissä mistä meillä on kokemusta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #613 : 03.08.2012 15:22 »
Voihan palojen etäisyyttä/polkimen liikettä jonkin verran säätää. Tarkasta myös, ovatko palat lasittuneet. Jos, niin hankaa paloja asvalttiin niin että lasittunut pinta häviää.

Testaa erilaisia paloja jos mahdollista-selvitä mitkä on käytössä nyt ja hanki joko pehmeämmät tai kovemmat.

Yleensä paremmin kulutusta kestävillä kovemmilla jarrupaloilla tulee ongelmaksi, että jarrut lukkiintuvat jossain kohtaa jyrkästi, mutta jarrutuksen alussa tuntuu ettei jarrutustehoa ole, ennen kuin poljinvoimaa lisätään roimasti.

Pehmeämmillä paloilla jarrutusta on helpompi säädellä pienemmällä poljinvoimalla ainakin niissä jarrutyypeissä mistä meillä on kokemusta.

Lienee sitten jarru/palakohtaista. Yleensä kovilla paloilla saa paremman tunnon, joskin poljinvoiman kustannuksella.

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #614 : 03.08.2012 15:50 »
Pehmeillä saa tuntoa, ei missään nimessä kovia paloja jos tuntoa halutaan.

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #615 : 03.08.2012 16:03 »
Pehmeillä saa tuntoa, ei missään nimessä kovia paloja jos tuntoa halutaan.

Pehmeät palat vaatii sitten oikeat kisarenkaat, ei esim. pappasarjojen SL8:a. Pehmeät palat "leikkaavat" kiinni niin nopeasti heikkopitoisilla renkailla, että jarru on on/off -tyyppinen. Palan kovuus on siis myös riippuvainen käytettävästä renkaasta.

Väitän edelleen, että kovalla palalla saat paremman tuntuman jarruihin, tätä kun on tullut joskus jopa testattua. Se, minkälaisena kukin kuski kokee hyvän tuntuman, onkin sitten eri asia. Jotkut pitävät hyvänä tuntumana sitä, että jarrut pitävät jo pienellä jarrupaineella. Tällöin vasemman jalan annostelussa on oltava tarkkana, mutta toimii hyvillä kuskeilla. Kova pala antaa anteeksi varomattoman jarruttelun kun jarrupainetta vaaditaan enemmän lukitsemiseen. Tätä kautta jarruvoiman annostelu on lineaarisempi lukkojarrutukseen asti.

Kova pala on sitten eri asia kuin lasittunut pala!

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #616 : 03.08.2012 16:18 »
Meillä ainakin kovat palat ovat aiheuttaneet sen, että jarrutustunto heikkenee ja lukkiutumiskohta on terävämpi kuin pehmeillä paloilla.
Juuri kokeiltiin kovaa ja pehmeää vertaillaksemme.

Rengas on Mojo D1, eli ei sieltä pitävimmästä päästä ja auton ajopaino 147 kg, jarrutyyppi Freeline, 4 palaa, 4 mäntää.
Samaa asiaa on kokeiltu myös Ven 05-jarruilla, 2 palaa, 2 mäntää. Kummassakin uiva jarrulevy ja jarrut ovat itsesäätyvät.
Molemmissa sama tulos.

Kuitenkin, kuten aiemmin sanoin, jos on mahdollista, kannattaa kokeilla eri paloja ja päättää vasta sen perusteella, mikä sopii ajotyylille, rungolle, renkaalle ja teholle, painolle -jopa kelille.

Monesti kova pala halutaan siksi, että se säästää jarrupalakuluissa, koska kuluu vähemmän. Vastapainoksi jarrulevy saattaa sitten kulua nopeammin ja todellinen säästö jää vähäiseksi.

 
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #617 : 03.08.2012 16:23 »
Jarrujärjestelmissä on eroja. Ven05 oli CRG ssä ainakin itselle sellanen että sen jarrun kanssa sai oikeasti olla varovainen ku tykkäs lyödä lukkoon. Birelin freeline banaani jarrupaloilla oli sit aivan eri maata. Jarrut oli aivan mahtavat. En sit tiedä palojen kovuuksista mitkä mahtoivat olla käytössä mutta näillä kahdella jarrutyypillä jarrun käyttäytyminen oli aivan eri. Niin oli kyl rengastus ja moottorikin. Pojan autoon ilmasin ilmaa jarruihin, kun tykkäs täräyttää aikasta usein jarrurempan jälkeen auton pihalle. Tästä todistuksena on oikein lehtijuttu =D
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #618 : 03.08.2012 22:37 »
semmonen kysymys, että miten lisätään jarruihin "tuntoa" , koska ovat nyt on-off tyyliset, jotka lukkiutuvat helposti.. Kyseessä tavalliset takajarrut kahdella jarrupalalla. Merkki Itako.

me ollaa joskus kokeiltu pidentämällä polkimen liikettä. sillon kundi tykkäs, että se toimi.
eli polkimesta jarrrutankoa ylenpiin reikiin kiinni ja vaijeri samaan mittaan, jos on liian tiukka.
.

T1mo

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 134
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #619 : 04.08.2012 17:14 »
Kertokaas viisaammat mitä käytännön eroa on rattaan materiaalilla? Näyttäis olevan alumiinia, muovia ja kevlaria ainakin tarjoilla.

Nysse

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #620 : 04.08.2012 17:42 »
Moi,

kannattaa ostaa alumiinisia, vielä 7075- laatua. Pari- viisi euroa kalliimpia kuin kullanvärisiksi eloksoidut tavalliset, kestävyydessä ero onkin moninkertainen.

Muoviset on hömppää, mistä saa kevlarisia? On joku uusi valmistusmenetelmä vissiin.

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #621 : 04.08.2012 20:30 »
Kevlarisia saa Laineelta (ja kuulemma Verabelilta, vaikkei kyllä verkkokaupassa näy). Mites, kuka myy noita lentokonealumiinisa?
« Viimeksi muokattu: 04.08.2012 20:33 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #622 : 04.08.2012 20:50 »
Sen verran pitää tarkentaa noita Extron Pro -rattaita että niissä on mukana Kevlar-kuitua parantamaan kestävyyttä. Pelkästä kevlaristahan se ratasta voi tehdä, koska materiaali on enemmänkin joustava kuin kova.
Ymmärtääkseni samasta rattaasta on vanhempi malli, jossa olisi ollut kestävyysongelmia. Nykyisin Righetti myy vain tuota Pro-mallia.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2012 20:58 kirjoittanut Team Laine »
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Nysse

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #623 : 05.08.2012 11:37 »
Moi,

noita 7075- alumiinisia on T.K. Kartingissa, samoin Rotaxin tämän vuoden mustaksi eloksoidut ovat niitä. Rotaxin rattaat ovat stanssattu samalla muotilla kuin tavalliset, Tony Kartin omat ( AFAM:in tekemät ) ovat stanssattu paljon hienommin. Ketju kulkee paljon kevyemmin niissä, kunnon ketjurasvalla ne ovat käytännössä ikuisia.

Tony Kartin rattaat maksavat omaisuuden, samoja löytää useista nettikaupoista, silloin valmistajan stanssi on NKP. Esim http://www.prespo.de/cgi-bin/prespokartshop/shopde/shop.cgi?func=anzeige&wkid=22109473143121&rub1=%DCbersetzung&rub2=Kettenr%E4der%20Typ%20219.

Me olemme ajaneet tämän kauden yhdellä Rotaxin mustalla rattaalla/ koko, mitään kulumista ei ole havaittavissa. Niitä myy MPT- Racing noin 16 euron kappalehintaan.


topi10

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #624 : 05.08.2012 21:22 »
Voiko liian iso ilmanputsari aiheuttaa mootttorin "booausta"?

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #625 : 05.08.2012 21:31 »
Jos käytät pelkkää ilmanputsaria niin meteli on sen mukainen. Hanki imuäänenvaimennin ni mökä pienenee reilusti
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #626 : 07.08.2012 18:11 »
Olen nyt katellut tuossa tovin eri vaihtoehtoja harrastekäyttöön ja myöhemmin fossiilisarjaan.

http://www.nettimoto.com/crg/-/1276823?trgt=1276823

Miltä tämä vaikuttaisi? Penkin saa kuulemma säädettyä jopa 180cm kuskille, joten sen ei pitäisi olla ongelma. Miten muuten ko tapaus?

Kaikin puolin tuo näyttää ihan siistiltä kuvien perusteella. Hiukka joutuu tosin muuttamaan jos kisaamaan aiot. Tarvitset uuden määräyksen mukaisen takapuskurin sekä kannattaa myös harkita tuon 30mm taka-akselin vaihtamista, sillä tiedä miten se kestää (tosin riippuu kuskin painosta). Saattaahan se kestääkin, mutta yleisemmin käytetään aikuisluokissa 50mm taka-akselia.

Jos jollain kokemuksia tuon 30mm akselin ja aikuisharrastajien (kuski +-90kg) parissa, niin mielellään kuulisin kokemuksista.

Eipä tuo ihan surkeaksi vehkeeksi ole osoittautunut vaikkakin jouduin aikalailla työstämään että mahduin siihen. Oli vähän tarkoitus kummipojalle ostaa mutta totesin sitten itsekin siihen pienin muutoksin sopivani (176cm/92kg) niin pakkohan se oli tehdä tarvittavat muutokset ja eikun radalle :) mutta mites toi nyt kun se on vähän pieni niin voinko sillä edes mihinkään kisaan osallistua? Pikkasen kuitenkin himottais kisailla :) saa nähdä malttaako siitä luopua ollenkaan :D moottorin tärinä on vähentyny mun mielestä alkuun verrattuna, vai tottuuko siihen vaan? Kun jotkut väittää että hampaat tippuu suusta mutta ei kyllä mun mielestä. Kytkimestä lensi eilen pala ulkokehältä jotta pitää varmaan sorvata uus rumpu siihen..

EriHidaste

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 170
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #627 : 07.08.2012 19:02 »
Räpätin tärisee aina.. ei sitä tasaiseksi saa. Tottumis kysymys ja kytkimen suosittelen kerralla hommaa uuden ja siihen sorvailla vahvike. Tais olla, että jossain oli vahvistettuja jo valmiiksi myynnissä. :)
Siellä missä on ääntä on ajettu taas ulos..

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #628 : 07.08.2012 19:08 »
Eipä tuo ihan surkeaksi vehkeeksi ole osoittautunut vaikkakin jouduin aikalailla työstämään että mahduin siihen. Oli vähän tarkoitus kummipojalle ostaa mutta totesin sitten itsekin siihen pienin muutoksin sopivani (176cm/92kg) niin pakkohan se oli tehdä tarvittavat muutokset ja eikun radalle :) mutta mites toi nyt kun se on vähän pieni niin voinko sillä edes mihinkään kisaan osallistua?

Koska kyseessä on kuitenkin lasten runko, niin en kyllä ihan heti ko. kamppeella kisaan noilla elopainoilla lähtisi... Periaatteessa mikään ei taida estää ja muistaakseni OB:ssä joku porukka kokeilikin (koko joukkue pieniä kavereita), mutta varsin surkealla menestyksellä. Uskoisin, ettei runkoa saa järkevästi toimimaan 160 kilon minimipainolla (tai Töysän 155 kg). Voi olla myös, että montaa ajokertaa ei taida 160 kilon painoilla runko kestää.

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
« Vastaus #629 : 07.08.2012 20:46 »
Eipä tuo ihan surkeaksi vehkeeksi ole osoittautunut vaikkakin jouduin aikalailla työstämään että mahduin siihen. Oli vähän tarkoitus kummipojalle ostaa mutta totesin sitten itsekin siihen pienin muutoksin sopivani (176cm/92kg) niin pakkohan se oli tehdä tarvittavat muutokset ja eikun radalle :) mutta mites toi nyt kun se on vähän pieni niin voinko sillä edes mihinkään kisaan osallistua?

Koska kyseessä on kuitenkin lasten runko, niin en kyllä ihan heti ko. kamppeella kisaan noilla elopainoilla lähtisi... Periaatteessa mikään ei taida estää ja muistaakseni OB:ssä joku porukka kokeilikin (koko joukkue pieniä kavereita), mutta varsin surkealla menestyksellä. Uskoisin, ettei runkoa saa järkevästi toimimaan 160 kilon minimipainolla (tai Töysän 155 kg). Voi olla myös, että montaa ajokertaa ei taida 160 kilon painoilla runko kestää.

Mjoo. Taidan luovuttaa kapineen suosista kumipojalle :) jos ettiis ittelle kunnon rungon. Oon tuolla nyt kymmenisen kertaa käyny lapualla vetämässä pari kolme tuntia ehtoossa eikä siitä oo ihme kyllä hajonnut kun tuo kytkin, periaatteessa vois päätellä että se kestää mitä vaan jos se lapualla kestää. Yhtään en oo sitä säälinyt, tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia mutta kun se nyt ei mistään oo särkynyt niin se on hyvä luovuttaa puolet kevyemmälle :) Pitäähän vehkeet kuitenkin testata ennen luovutusta :) kieltääkös säännöt tekemästä itte koko kytkinkelloa? Entä muita osia? Mulla kun on kotona vehkeet metallin työstämiseen sitä luokkaa että pystyy tekemään ihan mitä tahansa. Runkoa ei vissiin saa ite tehdä?  ::)
« Viimeksi muokattu: 07.08.2012 20:50 kirjoittanut MrBubbles »


 

Team Laine Verkkokauppa