1.Laita pari laudanpätkää poikittain rungon päälle ja lautojen päälle penkki.
2. Istuta kuski penkkiin päristelemään niin pitkään kuin jaksaa, kypärä päässä ja visiiri auki.
Tässä vaiheessa ei vielä välitettä painopisteestä eikä polkimista vaan hyvästä rattiotteestaa ja ajoasennosta.
3. Kun rattiote ja ajoasento on hyvä, niin laitat painopisteen noin 50/50, heittoa saa olla noin 20%, joten et tarvitse vaakoja vaan voit käsin nostella eestä ja takaa ja tarkistaa että paino on suurinpiirtein sama.
4. Kun painopiste on kohdallaan niin siirrät rattiputken haluttuun paikkaan muuttamalla yläpään kiinnitystä. Taas pistät kuskin päristelemään kypärä päässä ja nyt visiiri kiinni, ettei jaksa niin hirveen kauan.
5. Nyt kun penkki on paikallaan ja ratti oikeassa asennossa, niin säädät polkimet siten että kuskin ei tarvitse kurottaa jarruttaessa eikä kaasuttaessa. Joskus pitää ostaa jotkut siirtimet, tai tehdä itse, mutta turvalliset sellaiset. Eli kuskille pitää rakentaa hyvä ajoasento.
6. Radalla kyselet kaikkea kivaa kuskilta ja teet omasta mielestäsi järkeviä muutoksia, jos ei toiminut, niin teet seuraavaan vetoon päinvastoin.
7. Ajolinjoja ei kannata selitellä, anna kuskin itse saada ahaa-elämykset. Lapset oppii kyllä tosi nopeesti.
Noita cadetkuskeja on 90-140cm mittaisia ja säädöt pitää tehdä sen mukaan.
Laita se penkki vaan kiinni autoon niin että kuskilla on hyvä asento ja sitten siitä säätelet tarpeen mukaan.
Printtaa oheisen linkin ohje ja laita se takataskuun. Sitten kun hanuri on puun latvojen yläpuolella, niin otat sen esiin. Ja jos ei selviä, niin olen viereisessä kuusessa samassa asennossa.
Mikään ei voita perse edellä puuhun kiipeämistä, sitten kun homma on "lapasessa", niin etsitään uusi puu.
http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,2043.0.htmlHosua ei kannata, tää on kuin jäätelön syöntiä, nuollaan sen verran ettei valu sormille