Rengas erissä on aina eroja, luonnollisesti. Niin on myös VEGA SL8 kohdalla; kahta erää olen nähnyt tänä vuonna ja eroa on. Kyse on siitä paljonko erien laatu (kulutuksen kestävyys, pito, yms ominaisuudet) vaihtelee. SL8 kohdalla tämä on huomattavasti paljon pienempää kuin esim. Indoorin saatika sitten jonkun Duron.
Annan kuitenkin renkaalle samat plussat kuin Slowflykin, eli rengas on tasalaatuista valmistuserien välillä ja ominaisuuksiltaan varsin johdonmukainen ajettava. On totta että hitaammat kuljettajat hyötyvät paremmasta pidosta enemmän kuin kärkijoukkueet, mutta en pidä tätä välttämättä kilpailua tylsistyttävänä piirteenä. Uskoisin että jo seuraavassa kisassa nähdään todella hyvää vääntöä keskikastin ja kärjen välillä ja toisaalta häntäpään ja keskikastin joukkueiden välillä. Joka tapauksessa uuden renkaan myötä sarjasta tulee ennen näkemättömän tasainen.
Turvallisuus, lempiaiheeni: Uskoisin että parempi pito tulee vähentämään myös kolareita ja sitäkautta kaiken maailman pikku kolhuja (niin kuskeille kuin autoillekin), vaikkakin nopeudet nyt hivenen nousivatkin. Esim. Oldboys sarjan ensimmäinen osakilpailu oli -ollaakseen ensimmäinen kilpailu ja mukana paljon uusia kuskeja- erittäin siistiä menoa ja kolareista aiheutuneita keskeytyksiä ja ulosajoja oli todella vähän.