Hep.
Mulle tuli joskus 20v sitten tollanen 500nen Gamma vaihdossa johonkin Nissaniin, kun oli leipassu heti konerempan jälkeen kiinni.
Purin sen ja öljypumpusta löyty ampiainen.
Pistin kuntoon ja ajoin tasan kerran. Järjetön laite !!
Laite myyntiin ja taisin pyytää liian vähän kun ostaja nosti sen ajamatta ja tinkimättä samoin tein pakuun.
Huom: Kun noita möhköjä karttiin laitatte, niin muistakaa että sillä kartilla pitää pystyä vielä ajamaankin siten että se kartti toimii kuten pitääkin.
Itse ratkaisen ongelman lisäämällä karting moottoreiden lukumäärää. (aikaisemmin tässä ketjussa kuvia, JariV jne nähneetkin) Esim Ilmajäähdytteinen Formula-A 100cc moottori painaa n 16kg ja antaa jatkuvaa tehoa alueella 9000-20 000rpm, huipputehojen ollessa n32hp. Näitä kun lyö karttiin kaksi, niin ollaan vasta 32kg:ssä ja tehoa 64hp, edelleen kierrosalueella 9000-20 000rpm. Tosin vääntöä on jo niin paljon että välitys voi olla melkeen mitä tahansa.
Kokemuksesta voin sanoa että normaali etupontsa tulee vaihtaa sellaiseen joka painaa keulaa alas. (se tunne kun ratti menee veltoks suoran puolenvälin jälkeen..)
Jos tässä nyt vaan innostus nousisi, niin voisin askarrella mun kaksi 125cc TaG moottoria samaan runkoon, jolloin alkaa löytymään teho/painosuhde/ajettavuus niin kiitolliselta tasolta että oksat pois. (edellyttäen että nää munkaan viritykset kestää 3 kierrosta enempää
)