Moi, Jos joku on kiinnostunut millaista on ajaa mini-1000 rataluokkaa niin voin kertoa lisää.
Mulle voi vaikka soittaa niin keskustellaan aiheesta (040 732 4294, mieluiten iltaisin). Henk. kohtaiset kokemukset on ihan älyttömän positiiviset. Rentoa meininkiä, radalla taistellaan siististi mutta tosissaan.
Kisakalenteri on sen verran väljää, että kartingia voi ajaa siinä ohessa.
Renkaita menee 1-2 sarjaa kaudessa (250 eur/sarja). Kisailmoitautumiset noin 160 eur/viikonloppu. Yhden viikonlopun kustannukset on meillä ollut noin 400 eur/viikonloppu (sisältäen kuljetuskustannukset. Kemoralle matkaa yli 400 km, majoitus asuntoautossa). Kisat ajetaan Historic Race viikonloppuisin (4 kpl) ja yksi kisa on Legends Finlandin kanssa. Autoja on viivalla tänä vuonna ollut noin 20-25, jolla saa hyvän härdellin aikaiseksi.
Kuljettajien ikähaitari 16-65v. Kisapaikalle keräännytään yleensä viikonloppua edeltävänä torstai-iltana tai perjantaina.
Tehoa noissa on 90-100hv. Alustat on täysin säädettävät joka kohdaltaan. Eli autot on ihan täysverisiä kilpa-autoja. Välitys on sen verran tiuha, että huiput on jossain 180 km/h paikkeilla, joka on turvallinen huippunopeus. Autoissa on tietysti sääntökirjan mukaiset turvakaaret ja muut varusteet.
www.minitonni.fi sivulta löydät lisätietoa.
www.syntax.fi/jff_motorsport, täältä videoita Jeremin Incarista.
http://www.blog.luomanpera.com/?page_id=65, Täältä videoita luomanperän Incarista.
Homma lähtee helpoiten liikkeelle siten että hankkii valmiin auton, noin 5.000-10.000 eur. Minitonni kerhon hallitus ja kilpailijat kertovat mielellään kenellä noita on myynnissä. Paljon niitä ei ole liikenteessä, kun vaikuttaa siltä että porukka rakastuu niihin. Lisäksi tarvitaan traileri ja autotalli, jossa autoa ruuvataan.