kiitoksia. Tässä olikin tärkeimmät mutta, tietoa otetaan silti vastaan.
Terve
Itseasiassa useimmat eivät huolla koneitansa itse, vaan Guruttavat ne kuntoon.
Peruskuvio on kierrättää kone eri huippuseppien kautta, kunnes se rupeaa kulkemaan.
Lue: Jammun tekoon löytyy eri koulukuntia ja eri pytyt siis vaativat erillaiset säädöt.
Ps. Eri kuskit vaativat myös erillaisia asetuksia samasta koneesta =:<== Jotta säätäminen olisi helpompaa..
-Pytyn korkeus on Pako ja Huuhtelu
-Männän helman pituus on Imu
-Sylinterikannen sorvaus / kuparin paksuus on palotila.
Hyvä kuski rakentaa koneen kulkemaan kesässä, parhaat kuskit useammankin koneen..
(no toki pytyn potenttiaalin mukaan, kuskin vaatimuksia vastaan)
vaan aloittelevalla kaverilla voi vierähtää vähän pitempäänkin...
Tämä lie selvittää miksi "Valmiit JA Kulkevat" koneet maksavat 1500-2500E
ja harkkakoneet 400-800E.
Met olemme ajaneet Jammua 3:tta kesää ja "Säätäneet" itse koneitamme,
toki muutaman kerran olemme hyödyntäneet Kalevia ja olemme myös yhden
Valmiin koneen aikanamme hankkineet...
-2 sekunttia sitten Vääntö oli kaikki kaikessa....
-1 sekuntti sitten koneelta toivottiin vääntöä, että kiertoa..
-Jos vielä sekunnin saisi pois, niin voisi tehdä Valtaset
.. vaan nyt kuskia
kiinnostaa koneen keskiteho ja ylärekisteri...
Dynotan Jammun myllyjä, niin pysyn hyvin selvillä minkälaisilla koneilla kuski haluaa ajella.
Toki on ollut helpompi myös tarjota erillaisia säätö vaihtoehtoja kuskille kun tietää
mihin suunttaan sitä konetta on oikeasti muutettu.
Pikku vinkki omatarvehuoltoa suunnittelevalle...
Osta Kim Matsonilta "Yammu Kirja", (muistaakseni 30E) niin saat peruskäsitykset mitoista, välyksistä ja momenteista.
Foorumin hakuoption kautta löytynee yhteystiedot.
Ota yhteyttä niin voinen työntää lisää vauhtia "Myötämäkeen"