No joo.
Oon itse ajanut Leopardilla vuodesta 2002 (samalla yksilöllä, paitsi tän kesän).
Kone on yksinkertainen huoltaa ja käyttää. Niissä ei ole mitään vippaskonstia tai vuosikohtaisia eroja, joilla saisi etua toisiin Leopardeihin vauhdissa.
Omat, ja monen kaverinkin, koneet olen huoltanut keväällä, ja eikun koko kesä kovaa ajoa. (kunhan noudattaa öljysuosituksia)
Heikko lenkki koneessa on startin hiilten johtimet, jotka tärisee poikki helposti. (saa startattua ulkoisella startterilla)
Teoalue on kaikista 2t TAG-koneista laajin. Vetää alhaalta ylös asti tasaisesti ja siten muistuttaa wanhaa kunnon formula-A:ta fiilikseltään, varsinkin kun laulaa 15-16k rpm. JES,JES,JES!!
Heppoja on kuitenkin vähemmän kuin Rotaxissa tai Rokissa. Kyllä tällä on kuitenkin kerinnyt niiden vauhtiin, vaikka historian havinasta onkin TAG luokituksessa vähän liikaa painoa tälle pannulle. Rotax ja Rok vetää keskialueella paremmin, joten joillain radoilla ne ovat parempia ja joillain taas Leopard.
Plussaa on myös helppo kaasarin säätö.
Paras teho löytyy ruuveista 5min alueella, joten löytyy helposti. H ruuvista se löytyy 1 -1+1/4 kierroksen alueelta ja L ruuvista 1+1/3 - 1+2/3 alueelta. Kun ruuvit on löytyneet, niin niitä ei sitten tarviikkaan kierrellä koko kesänä. (saa jos haluu, mutta pakko ei oo)
X-30:nen on parannettu painos, jossa mm tasapainoitusakseli. (loppuu ne hiili ongelmat) Kaasarin säätö on harmillisesti paljon tarkempaa touhua.
LeopardCup on hyvin rento ja osallistumismaksuiltaan edullinen sarja. Rengaskulutkin ovat hyvin inhimilliset. Vega SL6:sella voi osakilpailun voittaa vielä kolmantenakin kertana. Apua tulee varikolla vähän joka suunnasta jos on ongelmia tai jos ei vaan osaa. Radalla vehkeet ovat hyvin tasaisia, ja erot tulevatkin lähinnä rungoista, niiden säädöistä ja tottakai kuskillakin on vähän merkitystä.