Kirjoittaja Aihe: Renkaan irroitus vanteelta?  (Luettu 15098 kertaa)

Otto83

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 17
Renkaan irroitus vanteelta?
« : 24.11.2009 15:13 »
Onko jotain hyvää kikkaa renkaan irrottamiseen vanteelta?vai pitääkö turvautua rengasliikkeen laitteisiin?

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Renkaan irroitus vanteelta?
« Vastaus #1 : 24.11.2009 15:58 »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Renkaan irroitus vanteelta?
« Vastaus #2 : 24.11.2009 17:42 »
Hyvä kikka:
http://www.rossi-racing.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=399

Toimiva kikka:
http://shop.teamlaine.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=1_428&products_id=456

Mulla on tuo toimiva. Toimii kyllä, joskin epäilen hyvää kikkaa paremmaksi.

Pitäis varmaan päivittää tuota tehtaan kuvaa, koska nykyversiossa tulee mukana kaksi kiekkoa ja keskiösovitin, joiden ansiosta homma on helpottunut entisestään.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Krizuu

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
Vs: Renkaan irroitus vanteelta?
« Vastaus #3 : 24.11.2009 17:51 »
tai sitten opettelee sen tekniikan, että saat ne väännettyä käsin pois. Halpa ja hyvä vaihtoehto!

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Renkaan irroitus vanteelta?
« Vastaus #4 : 24.11.2009 18:36 »
tai sitten opettelee sen tekniikan, että saat ne väännettyä käsin pois. Halpa ja hyvä vaihtoehto!
Onhan se halpa. Enemmän noita gummeja olen vaihtanut ilman pihtejä. Tiedä sitten tekniikasta, mutta kyllä mulla ainakin noiden pihtien hankkiminen aiheutti hikikarpaloiden vähenemistä.

Pitäis varmaan päivittää tuota tehtaan kuvaa, koska nykyversiossa tulee mukana kaksi kiekkoa ja keskiösovitin, joiden ansiosta homma on helpottunut entisestään.
Jaa-a, saisiko moisia keskiöosia varaosina?  :-\
« Viimeksi muokattu: 24.11.2009 18:38 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Renkaan irroitus vanteelta?
« Vastaus #5 : 24.11.2009 19:28 »
tai sitten opettelee sen tekniikan, että saat ne väännettyä käsin pois. Halpa ja hyvä vaihtoehto!
Onhan se halpa. Enemmän noita gummeja olen vaihtanut ilman pihtejä. Tiedä sitten tekniikasta, mutta kyllä mulla ainakin noiden pihtien hankkiminen aiheutti hikikarpaloiden vähenemistä.

Pitäis varmaan päivittää tuota tehtaan kuvaa, koska nykyversiossa tulee mukana kaksi kiekkoa ja keskiösovitin, joiden ansiosta homma on helpottunut entisestään.
Jaa-a, saisiko moisia keskiöosia varaosina?  :-\

Eiköhän niitä tuosta voida laittaa tulemaan pientä korvausta vastaan ja sorvataan sitten lisää kaikille halukkaille. Pistä tiedot vaikka yv:nä.
Sullahan on vissiin vain tuo yksi kiekko?
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Renkaan irroitus vanteelta?
« Vastaus #6 : 24.11.2009 19:32 »
tai sitten opettelee sen tekniikan, että saat ne väännettyä käsin pois. Halpa ja hyvä vaihtoehto!
Vaikka tekniikkakin on kunnossa, niin tuolla saa ne renkaat myös päälle. Itse ainakin totesin uudet Dunlopin saderenkaat niin tiukoiksi että ei tullut mieleenkään vääntää niitä käsin päälle. Pois ottaminenkin noilla ei aiheuta suuria ponnisteluja kireilläkään renkailla.
Kuusi vuotta ilmanpihtejä, ja yksi vuosi pihtien kanssa.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Renkaan irroitus vanteelta?
« Vastaus #7 : 24.11.2009 23:00 »
Onko jotain hyvää kikkaa renkaan irrottamiseen vanteelta?vai pitääkö turvautua rengasliikkeen laitteisiin?

Niin ja sellaisia puristimiakin löytyy jolla ensin otetaan rengas vanteen olakkeelta alas.
Sen tarvitset ihan ensimmäisenä.  ::)  Kauppiaat varmaan laittaa linkkiä kun ite oon laiska...   :P
Pihdit, jotka helpottavat tämän jälkeen gummin pois saamiseksi pois vanteen ympäriltä, helpottavat elämään suorastaan taivaallisesti, mutta ilmankin pärjää. (kunhan tekniikka tulee tutuksi)
 8)
Homman Pitää Olla Hauskaa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Renkaan irroitus vanteelta?
« Vastaus #8 : 24.11.2009 23:13 »
Onko jotain hyvää kikkaa renkaan irrottamiseen vanteelta?vai pitääkö turvautua rengasliikkeen laitteisiin?

Niin ja sellaisia puristimiakin löytyy jolla ensin otetaan rengas vanteen olakkeelta alas.
Sen tarvitset ihan ensimmäisenä.  ::)  Kauppiaat varmaan laittaa linkkiä kun ite oon laiska...   :P
Pihdit, jotka helpottavat tämän jälkeen gummin pois saamiseksi pois vanteen ympäriltä, helpottavat elämään suorastaan taivaallisesti, mutta ilmankin pärjää. (kunhan tekniikka tulee tutuksi)
 8)

Totta, tuo tietysti tarvitaan ensin, muuten ei kyllä yhdenkään käsivoimat riitä siihen hommaan.
Eli varsinainen rengaskone esim. tuosta http://shop.teamlaine.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=1_428&products_id=457
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Jammla

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Renkaan irroitus vanteelta?
« Vastaus #9 : 02.12.2009 10:38 »
...olen nähnyt erään viimeaikoina Italiassa työskennelleen suomalaisen mekaanikon rengastöissä ilman pihtejä ja puristimia. Kyseinen henkilö tarvitsi avaimen ainoastaan lukkoruuvien avaamiseen. Taisi siinä koko tiimi olla ihmettelemässä onnistumista. :o

Eli rengastyöt onnistuu myös ilman työkaluja, mutta helpommallakin pääsee...


iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Renkaan irroitus vanteelta?
« Vastaus #10 : 02.12.2009 17:28 »
Eli rengastyöt onnistuu myös ilman työkaluja, mutta helpommallakin pääsee...


onnistuu hyvinkin. olen katellu vieressä, mutta multa ei onnistu ilman työkaluja ;D
.


 

Team Laine Verkkokauppa