Kirjoittaja Aihe: Välitykset, ajat yms..  (Luettu 4395 kertaa)

ice

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 38
Välitykset, ajat yms..
« : 29.01.2010 09:33 »
Olen nyt ollut täällä jäsenenä vuodesta 08, hieman ihmettelen miksi ja miten on niin hankala jakaa tietoa ja osaamista muiden kesken (varsinkin kun isät ja äidit tuolla jälkikasvuaan ajattaa niin tuntuu että vanhemmat kilpailee eikä lapset ;D ).

Itse en ole vielä juuri täällä kysellyt lukenut vain vanhoja aiheita arkistosta ja opiskellut. Oma tilanne on se että tuli nyt sitten vihdoin ostettua se 120 räpätti ja harraste mielessä pitäis tämä kesä kiertää Hyvinkään rataa ympäri jos sitten vuoden päästä kokeilis jotain kisaa..kun on eka treenattu ja vauhtia saatu.


Mutta niin asiaan, hieman takarattaan koosta mm. tuonne hyvinkäälle, lohjalle ja riksuun, vai onko se niin että perus 85 piikkinen on paras? ja tietenkin niistä ajoista joita ns. huippukuskit pöristelee tollasella tärylätkällä ko. radoilla? joku voisi mielestäni kasata ihan omista kokemuksista jonkinlaisen listan "parhaista setupeista" eri radoille, sis. sytkän, putken, kaasarin, rattaan..runkohan on sitten jokaisen oma kysymys. Tietty ymmärrän että jos oikeiden tietojen antaminen on hankalaa niin sille ei voi mitään  :-[ . Ei kai tää nyt kuitenkaan niin vakava laji harrastuksena ole :) ?

No eni hau, se on lähettävä kohta laittamaan tota autoa kasaan ja odottamaan että kuukaudet kuluis ja lumet sulais.
Mukavaa karting kauden odotusta kaikille 8)
« Viimeksi muokattu: 29.01.2010 09:35 kirjoittanut ice »

Reima

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 208
    • http://www.pengerkoski.com
Vs: Välitykset, ajat yms..
« Vastaus #1 : 29.01.2010 11:28 »
Ei se tietojen jakaminen 120:sen suhteen ole ollenkaan vaikeaa. Esim. Xoncupin säännöissä sanotaan, notta takaratas on sen 85 piikkiä ja joillain radoilla 82. Sytkää ei saa säätää ja kaasarin voi valita muistaakseni kahdesta erialisesta. Joissain muissa sarjoissa taas on jotain muita sääntöjä.

Mitä tulee taas noihin kilpaileviin vanhempiin, niin se johtuu osaksi siitä, että koneissa ja kuskien ajotyyleissä on pieniä eroja. Ei ole olemassa yhtä ja ainoaa oikeaa ratasta ja sytkänennakkoa jollekin radalle, joten ei voi antaa oikeaa vastausta vaikka joku kysyisikon. Jonkun haarukan voi antaa, mutta kyllä oikea löytyy kokeilemalla.


Alfred Kurki

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 139
Vs: Välitykset, ajat yms..
« Vastaus #2 : 29.01.2010 11:36 »
Kaikenlainen kilpaurheilu on osittain salatiedettä. Kysymällä saa hyviä ja huonoja vastauksia kuten esim.työelämässä. Kartingissakin on paljon edistyneitä harrastajia jotka on valmiita jakamaan tietojaan uusille harrastajille ilman taka-ajatuksia. Ei muuta kuin harrastamaan ja tutustumaan toisiin harrastajiin.

ice

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 38
Vs: Välitykset, ajat yms..
« Vastaus #3 : 29.01.2010 12:04 »
Aivan. kiitos kovasti että sain muutaman valaisevan kommentin. Itsellä vielä tosiaan paljon opiskeltavaa, tekemällä oppii. Pitää seuraavaksi perehtyä mitä tuo mosa on syöny, vaihtaa laakerit, männän renkaat yms kun ei ole tietoa koska niitä on vaihdeltu.
kolmosta tupaan ja uusiin seikkailuhin.

Reima

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 208
    • http://www.pengerkoski.com
Vs: Välitykset, ajat yms..
« Vastaus #4 : 29.01.2010 12:14 »
Stefoja asennettaessa kannattaa hiljentyä hetkeksi. Toisella puolella on kampiakselissa niin terävä kaulus, että stefan jousi pullahtaa helposti pois paikoiltaan. Tätä ei tietenkään näe stefan ollessa paikoillaan, vaan asennuksen onnistuneisuus jää seuraavaan purkukertaan. Itse olen tosin joskus avannut lohkot stefojen asentamisen jälkeen tarkistaakseni jousen paikallaan pysymisen. Tietysti taas sama homma laitettaessa lohkot takaisin, mutta viidennen kerran jälkeen uskoin jousen paikallaan pysymiseen. Jotkut on sorvannut asennusholkin kaulusta varten.


 

Team Laine Verkkokauppa