Tuossa vielä Maxterin myllyt:
http://www.maxterengines.com/inglese/motori_ingl.htmKF2 ja 4 näyttäisi olevan sama max rpm. Mitä nyt noita luokituksia vertasin, niin noissa on
1) erikokoinen palotila -> tod.näk eri kansi,
2) männän tapille oli kf4:ssä enemmän mittoja, voi silti olla sama tappi ja mäntä
3) pakoputki ainakain on eri.
4) Reedblocki näyttäsi olevan eri ja varmaan kaasutin.
Alakerta varmastikin sama ja luultavasti myös sytkäboxikin. Sylinteri oli mitoitettu eri tavalla ja vähän paha äkkiä verrata, ehkäpä kuitenkin sama.
edit1:
TM:n brosyyreitä kun yritin verrata, niin ei oikein löytynyt yhtään eroavaisuutta. Sylinteri näyttää samalta, kansi on sama, putki on sama, reedyblocki on sama...
Jos tuota Maxteria ajattelee ja tosiaan putken, kaasuttimen, reedyblockin ja kannen joutuu ostamaan kahteen kertaan, niin tuossa on järkeä vain jos saa hyvän kf2-koneen halvalla ja meinaa siirtyä kf4->kf2 tai sitten haluaa saada tarvittaessa vähän lisävirtaa myllystä irti harrastustoimintaa ajatellen. TM:n käytettynä ostaminen voisi taas hyvinkin kannattaa...
KF4 -paketit myydään kaikilla hilppeillä, KF2 putket jäähdyttimet ym. erikseen.
edit2:
Kuulemma Iamen XTR:iä olisi menossa ensi kesäksi vaihtoon vino pino ja tuosta kai tulisi hyvä KF4-kone sylinterin vaihdolla.
Kauppiaat jos toimisivat nyt fiksusti, niin valmiita KF*->KF4 muutospaketteja kiireesti myyntiin, uusia asiakkaita voisi olla tarjolla...