Kartingkeskustelu > Karting Vapaa

Simulaatiopeliprojekti (kuollut)

<< < (2/3) > >>

arsalone:
Mutta ilman muuta mielenkiintoinen projekti.
Olispa itselläkin aikaa tollaiseen

Rasenger:

--- Lainaus käyttäjältä: awi - 04.05.2010 14:56 ---Oletko saanut kumppaneita? Ilman jos on voi olla, ettei loppua tule, tai sitten ei tule lopputulosta..

--- Lainaus päättyy ---

Yksin teen jotta saa tehdä rauhassa, mutta siksipä en aiokaan tähän mallintaa puolta maailmaa, ja vaikka tästä realistista tavoittelenkin, ei minun taidoillani ruveta tekemään mitään tarkkaa simulaatiota, riittää että ajaminen tuntuu realistiselle. Kuten ajomallinkin, myös tavotteiden tulee olla realistiset.  :)

Löysinkin hyvän pohjan fysiikkamoottorille, se rullaa jo ja vaikka en autoa ole vielä säätänyt oikein, ajomalli tuntuu oikein hyvälle ja niin kuuluukin, se kun perustuu ihan Pacejka "magic formulaan" ja kaikki slip ratiot sun muut lasketaan oikein. Rataan jää jo kumin jälkiäkin, tosin niitä pitää vielä säätää mutta alla vähän näytettä:

KalleH:
Hyvältä näyttää, tosin vielä on matkaa vastaaviin maisemiin kuin "KartSimissä" (mikäli ikinä ilmestyykään): http://www.ogre3d.org/forums/viewtopic.php?t=39101&highlight=kartsim

Eipä ole pahemmin kartingsimulaatioita olemassa PC:lle (paitsi tietysti rFactor, jonka voi grafiikoidensa ja pelimoottorinsa puolesta heittää jo romukoppaan). Onko syynä sitten liian pienet markkinat, lajin tuntemattomuus vai haasteellinen pelimoottori... En tiedä. Lupaavalta vaikuttanut SE Gamesin "Kart Championskin" on näillä näkymin kuollut kuopattu, joten ainoa vakavasti otettava kartingsimulaatio tällä hetkellä on australialainen em. "KartSim". Yleensä nuo pienten pelitalojen projektit tuppaavat kaatumaan ajanpuutteeseen (eivät tee pelejä päätoimisesti) tai resurssien ja tarvittavan informaation puuttumiseen. Varmasti myös runkomerkkien/kilpasarjojen lisenssit maksavat hunajaa. Toisaalta, jos pelintekijä on tyyliin EA SPORTS tai Codemasters, ovat tuotokset usein suurelle yleisölle sunnattua arcadepaskaa. Sama sääntö pätee myös muihin ajo- ja formulapeleihin. Esimerkiksi allekirjoittanut ei koske muihin kuin GTR2:een ja Live for Speediin pitkällä tikullakaan. ;)

"KartSimin" julkaisu on kuulemma vielä tänä kesänä, mutta eivät ne aikataulut ole ennenkään pitäneet. Toivottavasti se ei tule olemaan mikään arcade, vaan ihan kunnon simulaatio, jossa säätöjä riittää ja käyttäytyminen olisi mahdollisimman lähellä oikeaa. Olisipa siinä vielä hyvä muokattavuus, jotta pystyisi itse luomaan erilaisia skinejä, malleja ja ratoja... ;)

awi:

--- Lainaus käyttäjältä: KalleH - 04.05.2010 22:52 ---Esimerkiksi allekirjoittanut ei koske muihin kuin GTR2:een ja Live for Speediin pitkällä tikullakaan. ;)

--- Lainaus päättyy ---
Nooh, koita kuitenkin GTR Evolutionia ja iRacingiä vielä.. ;)

Rasenger:
Kävin tänään ottamassa paikan päällä toistasataa kuvaa radasta ja sen ympäristöstä, sekä mittasin radan leveyksiä ja kallistuksia. Melko tasalaatuista työtä, radan leveys kauttaaltaan 7.0 metriä 10cm tarkkuudella lukuunottamatta pääsuoraa edeltävää mutka-aluetta josta löytyy peräti 7.3m leveä kohta. Mutkien kallistukset 2 asteen luokkaa, eli ulkoreuna on n. 25cm sisäreunaa korkeammalla. Kallistukset alkoivat usein kunnolla vasta radan keskikohdasta ulkoreunaa kohti, ja monesti ajolinja meni lähes vaakasuoralla alueella.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta