Kirjoittaja Aihe: Raket 85 ja Startteri  (Luettu 5323 kertaa)

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Raket 85 ja Startteri
« : 11.05.2010 11:14 »
Hommasin pojan karttiin vapaakytkimen jonka jälkeen vasta tajusin et tää laitos ei lähe tuuppaamallakaan enään käyntiin. No startteria metsästykseen. Sitten iskikin vielä ylläri. sytkäpuolella normi kierteet ja ratas puolella ruottalaiset. Aina siis aukee mutteri kun yrittää pyörittää käymis suuntaan.

Minkälainen viritelmä tuohon tarttee tehdä? Kyseessä harkka auto eli säännöistä ei tartte miettiä. Hitsaus täppi kävi mielessä mutta kai tuohon jokin parempikin vaihtoehto on?
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

TA

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 256
Vs: Raket 85 ja Startteri
« Vastaus #1 : 11.05.2010 11:44 »
Ei tarvitse hitsata. Kyllä se siinä pysyy kun asiallisesti kiristää sen kytkimen siihen akselin päähän. Ruuvilukitettakin voi tipan laittaa kierteeseen. Näin ne on aina meillä pysyneet, meillä on 120 raksu ja 85 raksu molemmat kytkimellä. Ikinä eivät ole startterilla irronneet.

TA
eksyvä ei tietä kysy

EriHidaste

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 170
Vs: Raket 85 ja Startteri
« Vastaus #2 : 11.05.2010 12:08 »
Pulttipyssyllä kiinni vedetty meillä.. Hyvin on kestänyt. Pulttipyssyssä enemmän voimaa kun startterissa. Muistaa vain antaa tuplan olla paikallaan ja toisellä kädellä on pidetty käyrän päästä ummessa. Tulee sopivasti vastusta. Eikä oo tarvinnut lukitteita laitella niin lähtee jopa aukikkin ilman kuumentamista. Ohan sulla puolipuriste käytössä startatessa?
Siellä missä on ääntä on ajettu taas ulos..

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Raket 85 ja Startteri
« Vastaus #3 : 11.05.2010 17:56 »
ei ole puolipuristetta. Olin siinä uskossa että ei tarttisi jos startterilla tuuppaa käyntiin. No taas oppi sit jotain uutta. Minkäslainen projekti toi puolipuristimen laitto sit oikein on?

Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Raket 85 ja Startteri
« Vastaus #4 : 11.05.2010 18:33 »
Ei se sitä puristinta tarvi, laitat vaan mietoa lukitetta ja pyöräytät pulttipyssyllä.
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

EriHidaste

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 170
Vs: Raket 85 ja Startteri
« Vastaus #5 : 11.05.2010 20:50 »
Ei se pakollinen ooo, mut keventää kivasti siinä starttaus vaiheeessa. Jamppa Maijalan ohje oli jossain koko 85 kytkin rojektin tekemisestä.

http://picasaweb.google.com/Maijalaracing/KartingKytkin 

Kurkkas nuo..
Siellä missä on ääntä on ajettu taas ulos..

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Raket 85 ja Startteri
« Vastaus #6 : 28.05.2010 20:57 »
Nonni ongelma jatkukoon.

Ostin startterin käytettynä jonka sähköt on mallia yksinkertainen.

Akun plussa napa suoraa starttiin. Akun miinus napin kautta maihin.

Startterissa ei olut akku kun ostin niin koe käyttö jäi suorittamatta. Kotona laitoin akun kiinni ni katkaisija ampu kipinää ku tähtisädetikku >:( Seuraavana päivänä uus nappi kehiin. Sepä suli seuraavana päivänä.

Ite tiedän sähköstä sen, että se on sinistä ja sattuu. Kytkennät osaan kylläkin tehdä, jos joku kertoo mitä laittaa.

Eli tartteis tietää johdon minimi koko ja mikä lisä juttu laittaa. Jostain katsoin ohjeen jossa laitettu solenoidi, ja joku käyttää relettä.

Yksinkertaisestetaan kysymys. Miten saan yksinkertaisen toimivan startterin?  ;D
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa


 

Team Laine Verkkokauppa