Ja tarina jatkuu kun on näistä illan partyista selvitty. Musiikki tosin soi taustalla vieläkin ja aamulla klo 9.30 pitäisi olla jo toisessa finaalissa.
Oppiminen jatkui tänäänkin. Ajoa ei ollut radalla meidän osalta kuin kaksi kertaa, mutta töitä tehtiin sitäkin enemmän.
Aamun aika-ajoon lähdettiin lähinnä katsomaan että kaikki on kunnossa, mutta näyttää siltä että vauhtia tulee kuitenkin joka kerta lisää kun radalla ollaan. Toisaalta samalla pystyy myös tehdä pieniä parannuksia ajon helpottamiseksi, koska helppoa se ei todellakaan ole, jos kaikki ei ole vielä valmista. Tässä kertaa muutokset olivat niinkin pienet kuin pientä monttua niskatukeen, jotta kypärä istuisi siihen paremmin. Ja sitten vielä GPS:n virittäminen ottamaan kierrosaikoja, kun se oli eilisessä tohinassa unohtunut.
Radalle siis taas heti aamusta ja lämppärille. Eka kierros iisisti ja mittari valmiiksi. Vielä maaliviivan yli hiljaa (alle 160 km/h) ja maalilinjan kohta mittarin tietoon. Onneksi tätä ei enää tarvitse tehdä, vaan tieto radasta on nyt tallessa myöhempiäkin ajokertoja ja kisoja varten. Sitten loppukierros pientä kyttäilyä ja lopulta pari sisäänhengitystä ja nopealle kierrokselle. Vanhat renkaat, mutta taas hieman kokemusta rikkaampana kierrosaika oli pari kymmenystä eilistä parempi ja sijoitus 2. aika-ajon 13. Yhteistuloksissa kuitenkin sijoitukseksi jäi 14. eli ulkolaidan lähtöpaikka 7. rivistä. Vesa pääsi todella hyvään vauhtiin ollen aika-ajojen 4. Molemmilla siis hyvät lähtöasetelmat kisaan.
Ja koska aina pitää parantaa, niin vieläkin haettiin sille kypärän nousemiselle ratkaisuja niskatuen uudelleen muotoilusta kisaa varten. Hieman enemmän uraa ja yläreunaan vielä ohjuri joka painaa leukasuojaa alemmaksi. Ei muuta kuin VP:n kisabensaa tankkiin, uudet renkaat alle ja kaikki valmiina kisaan. Superkartkisoissahan lähdetään lentävällä lähdöllä turva-auton takaa vaikka vaihdepelejä ovatkin, joten lähdössä saa olla aina valppaana. Vesa pääsi alusta kärkitaisteluun, kun taas itse pyrin välttämään kaikkia mahdollisia kontaktitilanteita. Lähtö onnistui molemmilta siis kunnialla, sijoitukset pysyivät kutakuinkin samoina. Kärjestä yksi joutui keskeyttämään heti alussa ja Vesa pääsi tallikaverinsa Rob Clicott:n kanssa taistelemaan ykkössijasta. Kerran oli päässyt jo keulaankin, mutta Rob kuittasi Vesan pitkän kaarteen aikana. Vesa tuli vielä rinnalle, mutta Rob ei huomannut ja Vesa leikkasi Assenin nurmikon joutessaan nopeassa mutkassa, vauhdilla 200 km/h. No onneksi laite pysyi hanskassa ja matka jatkui kakkosena, mutta Rob katosi horisonttiin ja pääsi omalla ajollaan selvään 8 sekunnin voittoon. Vesa siis hienosti kisan kakkonen.
Oma kilpailuni alkoi tosiaan toisia varoen ja ohituspaikkoja etsien. Alku menikin hyvin ja taistelimme neljän porukassa 9. sijasta, mutta sen jälkeen valitettavasti tuli koneeseen pieni tekninen häiriö ja 5. vaihde ei pysynyt päällä. Kun viitonen ei pysy päällä ja kuutosella kierrokset tippuu liian alas, niin porukka karkaa väkisin. No piti vain selviytyä maaliin ja loppusijoitus olikin tyydyttävä 13. Siitä on hyvä lähteä parantamaan toiseen finaaliin ja toivoa ettei mitään ongelmia nyt pääse tulemaan. Harjoituksia ei enää ajeta ja seuraavaksi ollaan taas tositoimissa.
Kisan jälkeen tietysti piti alkaa selvittämään ongelmien ratkomista, jotta voisi vielä nauttia illan partyistakin. Ekaksi kuitenkin kokeilemaan tuleeko suihkusta lämmintä vettä. Täällä suihkut ovat automaattisia, valokenno kyllä pistää suihkun päälle, mutta lämpötilaa ei voi säätää ja vettä tulee ainakin kolme minuuttia sen jälkeen kun on suihkusta lähtenyt. Olisiko siis hieman säädön paikka jos vettä yritetään säästää? No vesi oli onneksi lämmintä ja sen jälkeen olikin mukana mennä tekemään remonttia.
Ei muuta kuin kone irti, eli katteet pois, kaasarit, sähkölaitteet, pakoputket jne. kaikki kahtena kappaleena kun kyseessä on kaksisylinterinen laite. Vihdoin kone oli irti ja tehtaan huoltoon. Tehdastiimi on onneksi tuossa viiden metrin päässä, joten kantomatka ei ollut pitkä. Kolme miestä otti koneen hoitaakseen ja hetken päästä se olikin taas fiksattu kuntoon ja vielä pestykin. Kiitokset tästä MS Kart:n tehdastiimille. Tiimin kokki muuten piti huolen että odotellessa ei tullut nälkä.
Seuraavaksi päätettiin vielä tehdä se muutos penkkiin, joka aiemmin aiottiin tehdä vasta kotona. Eli vaikka muutosta ei pystytä testaamaan ennen kisaa, niin sen uskotaan tuovan helpotusta ajoon rutkasti. Penkki on nyt paljon makaavammassa asennossa, joten ilmavirta pitäisi olla huomattavasti vähäisempi kypärään ja ajaminen sitä kautta helpompaa. Aika näyttää mikä on tulos tuosta muutoksesta. Laite kasaan ja käsien pesulle.
Sitten olikin vuorossa hetki kun laitettiin parhaat päälle ja lähdettiin viettämään aikaa uusien ystävien kanssa. Iltatilaisuudessa paikalla oli ainakin seitsemän eri kansallisuutta, mutta kaikki tulivat hyvin toimeen englannilla, saksalla, hollannilla tai jollain niiden sekoituksella. Paljon tarinoita menneiltä vuosilta, hyvää ruokaa ja juomaa talon piikkiin. Hauska ilta kaikenkaikkiaan.
Nyt lepäämään aamun koitosta varten ja sitten yksi rypistys ja kohti kotimaata. Huomenna taas lisää miten kävi, pääsimmekö kunnialla maaliin ja saiko Vesa ensimmäisen voittonsa kansainvälisillä kentillä. Niin ja se 210 km/h tunnissa on nyt itsekin ylitetty tällä radalla, mutta kärki menee vielä himpun verran kovempaa.