Tämä nyt on kyllä muualla tällä foorumilla muutamaan kertaan todettua: cadetissa käytetään kisoissa niin lähellä 2.0 bar olevia paineita kuin uskalletaan. Kun koneen kierrosluku on rajoitettu, niin lisävauhtia haetaan rengaspaineita kasvattamalla (iso paine -> rengas paisuu -> kehämitta kasvaa -> lisää vauhtia suoralla). Kaiken maailman pellepelottomien takia cadet-luokassa sekä renkaan ulkokehän mitta että rengaspaine on säännöissä rajoitettu. 1.8 rengaspaine lähtiessä voi lämpimällä säällä ollakin kisan jälkeen 2,05... jos katsastus tuon omalla mittarillaan kisaerän jälkeen toteaa, niin hylkäys tulee.
Todennäköistä on, että cadetin renkaan elinikä kulumisen suhteen lyhenee noilla paineilla, eikä pitokaan aina ole niin optimaalinen. Kokeneemmat cadet-kuskit vaan ovat sen verran osaavia jo, että noilla suorilla ratkaistaan sijoituksia.