Tuommoista sitä on kauppiaiden touhuista puhuttu, mutta kisatuloksessa en ole moista huomannut, tai sitten ne on tosiaan ne kauppiaiden kaverit eikä kauppiaat itse jotka pärjää. Kaikenmoistahan noista voi mitata; asteita ja kanavien symmetrisyyttä, kampikammion tilavuutta ja symmetrisyyttä, kampiakselin sijaintia ym. Kuitenkin 85 -koneissa taitaa niitä paremminkin olla vuosien varrella pukanneita hyviä tuotantosarjoja tai evoluutio on ajan saatossa erottanut kultamunat akanoista. Voihan sekin tietysti olla, etten en vaan hyvistä 120:stä tiedä.
Nykyään on vissiin kampurat tehtaalta aika suoria. Palotilan voi säätää, samoin sytytykset ja pakokäyrän mitan, sekä tietysti yrittää seoksiin vaikuttaa kaasutinta roplaamalla.
Mullekin olisi kanssa uusi 120:n tulossa, tekisipä mieleni testata kaikki em. viritykset dynossa, sellainenkin saattaisi olla käytettävissä. Veikkaisin, että jokunenkin myytti tulisi debunkattua. Paras viritys on kuitenkin laittaa se motti hyvin säädettyyn runkoon.
Kai se helicoili kuitenkin on vaan hätävara jos kierteet korkkaa. Pidä ennemmin sormet momenttiavaimella, jos kestävyys tai ranteiden paksuus epäilyttää.