Kaasutin tyhjennetään helpoiten kaasutinpumpulla.
Pumppu kaasuttimeen kiinni bensaletkun tilalle. Peukalo kaasuttimen kannen päälle, ettei kalvot turhia veny ja sitten vain pumppaamaan.
Äänestä kuulee milloin ilma sihisee kaasuttimen läpi.
Niin tuli mieleen
. Onhan Pulssiletku koneen ja kaasuttimen välillä kiinni?
Ja jos on niin onhan se nyt kiinni kaasuttimen pohja"kannen" nipassa, eikä rungon kyljessä olevassa messinkisessä Bensa liittimessä??
Jotkut koneet kulkee ihan kohtuullisesti ilman pulssiletkua, mutta useimmat eivät edes käynnisty.
Vaan jos bensaletku ja pulssiletku ovat ristissä niin se menee jo sitten kuntoilutyöntämisen puolelle.
Käynnistyksestä:
Tapana on ryypyttää kaasutin ennen ensimmäistä vetoa.
Käsi ilmaputsarin tilalle kurkun tukkeeksi ja takarenkaasta edestakaisin...bensan nostamiseksi ylös.
Jos koneella ajettu parin tunnin sisällä, eikä kaasutinta ole irroitettu, niin ei kannata ryypyttää.
-Näistä ruuveista; minun suosikkimylly ja kaasutin yhdistelmä ei käynnisty jossei yläruuvi ole auki vähintään 15min. Ei kylmänä eikä lämpimänä.
-Viime viikonloppuna yksi meidän vatkaimista ei suostunut käynnistymään kuin molemmat ruuvit kiinni.
Tarttis varmaan katsoa kaasuttimen sisään.
-Kolmas väristin taas vaati yli 2 kierrosta alaruuvia, että edes lupasi...
Vannon kautta kiven ja kannon että ihan samanlaisia koneita ja kaasareita kaikki 3 ovat.
Vai valehtelenko lisää..
Mutta tärkein: ei sitten liiana aikaisin kaasulle, hyvin säädetty kaasutin ja kunnossa oleva kone lähtevät käyntiin "tyhjäkäynnillä".. läppä sellaisen tulitikun paksuuden auki.
SUOSITUS:
Kaasari purkuun, osien järjestys ja suunta ylös paperille.
(Huom ylä tai alaruuvin jousen alla on messinki prikka, joka peittää kumitiivisteen. Poimi tiiviste ja prikka talteen ennenkuin talletat ne paineilmalla tallin nurkkiin)
Kun kaikki on irti niin joko Xlyneeipohjaisella kaasuttimen putsausaineella tai Brake cleanerilla rungon pesu. Paineilmalla kuivaus. Sitten voi jatkaa ultraäänipesurilla jos epäilee kanavien olevan tukkeessa.
Kasaus korjaussarjan osilla. Tässä olisi kaasutin pumppu ja tönäri hyviä lisälaitteita kaasuttimen keinuvivun taivuttelemiseksi oikealle korkeudelle ja erilaisia jousia avautumis/sulkeutumispaineiden säätöön.
Vaan voihan sen kasata vanhallakin jousella ja keinuvivullakin jos korkeudet ja paineet on oikeasti kunnossa.