Kirjoittaja Aihe: Yamaha kt-100 huolto apua  (Luettu 5397 kertaa)

hannes

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 54
Yamaha kt-100 huolto apua
« : 26.05.2010 23:20 »
mulla on tossa pari jammun konetta  mitä käytän  huvikseen ajelemiseen..  nyt olis varmaan männän vaihto aika(en ole varma mut.. )   en viittis pilata kuulemma kalliita koneita.. on kuulemma  sm tasolla ajettu..

jos olis jollain aikaa vitseliäisyyttä neuvoo /näyttää koneen niksejä..
en nyt ole ihan poro peukalo.  (Kanta-häme)

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Yamaha kt-100 huolto apua
« Vastaus #1 : 26.05.2010 23:31 »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

epä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 323
Vs: Yamaha kt-100 huolto apua
« Vastaus #2 : 27.05.2010 08:53 »
Jep.

AWI:in  ;) on ihan aikuisten oikeasti kannattava juttu.

Jos Oulussa päin käväiset lähiaikoina niin voin avittaa Jammun perushuoltojen opettelussa.
Löytyy myös työkalut moottorin mittaukseen ja kunnostukseen, jos ei ihan männän vaihdolla kone uusiudu.
Minä mitään tiedä.

hannes

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 54
Vs: Yamaha kt-100 huolto apua
« Vastaus #3 : 27.05.2010 20:42 »
Tilattu   ;D

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Yamaha kt-100 huolto apua
« Vastaus #4 : 27.05.2010 21:27 »
Kimi laittaa provikat?  ;)
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

hannes

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 54
Vs: Yamaha kt-100 huolto apua
« Vastaus #5 : 27.05.2010 22:55 »
Vaikkakin ei olis pahitteeks kertoo mistä tiivesteitä koneeseen / männät renkaat..  +mäntä..  ps. varottaako jammu ennen kun leikkaa kiinni?

epä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 323
Vs: Yamaha kt-100 huolto apua
« Vastaus #6 : 27.05.2010 23:37 »
Leikkaako Jammu Kiinni??

Kimin kirjassa on hyviä neuvoja ylimääräisten ohjelmanummeroiden väistelemisiin...
Mittoja, välyksiä, käyttötuntisuosituksia, työohjeita,.....

Mittaamalla välykset, kalapit ja laskemalla käyttötunnit sekä opettelemalla milloin kone kulkee, pääsee pitkälle.
Kone pysyy myös kunnossa, kun sen kuntoa seurataan säännöllisesti.
Ei pääse väljäksi, ei ajeta laakereita riskirajoille, ilma vuodotkin löytyvät usein ennen vahinkojen syntymistä.
Kaasarin avauskin kannattanee tehdä aika-ajoin..

Harva kone pysyy tikissä yli 4 tuntia kisavauhtista ajoa.
Toki jotkut yksilöt saattavat kestää 6 tuntia kisa vauhtista ajoa, mutta....
8 tunnin kohdalla ollaan jo kasvattamassa huoltokustannuksia, vaikkakin varaosissa on saatettu säästää.

Minä mitään tiedä.


 

Team Laine Verkkokauppa