Kirjoittaja Aihe: Leatt Brace AdVenture vs. Moto-Kart  (Luettu 6020 kertaa)

GordonS

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 29
Leatt Brace AdVenture vs. Moto-Kart
« : 23.06.2010 09:52 »
No niin!

Kertokaahan, mikä ero on otsikossa mainituilla niskatuilla oikeasti käytännössä. Jos suojaustaso kerran on sama, niin onko nyt niin, että hinta pompsahtaa kaksinkertaiseksi vain siksi, että malliin on lisätty sana Kart...

Onko kokemuksia / faktoja mallien eroista? Mistä muodostuu samannäköisten ja saman valmistajan tekemien härveleiden melko karkea hintaero?

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Leatt Brace AdVenture vs. Moto-Kart
« Vastaus #1 : 23.06.2010 13:39 »
Adventuressa vähemmän säätöjä->yksinkertaisempi rakenne sekä vissiin eri materiaaleja.
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Leatt Brace AdVenture vs. Moto-Kart
« Vastaus #2 : 23.06.2010 14:07 »
No niin!

Kertokaahan, mikä ero on otsikossa mainituilla niskatuilla oikeasti käytännössä. Jos suojaustaso kerran on sama, niin onko nyt niin, että hinta pompsahtaa kaksinkertaiseksi vain siksi, että malliin on lisätty sana Kart...

Onko kokemuksia / faktoja mallien eroista? Mistä muodostuu samannäköisten ja saman valmistajan tekemien härveleiden melko karkea hintaero?

Suojaavuus halvimpien ja kaikkein kalliimpien Leatt-Brace niskasuojien välillä on todellakin sama. Erona on kuten awi totesikin säädöt ja materiaalit, mutta myös niskan korkeus. Kart-malli on tarkoitettu nimenomaan kartingiin ja siinä on muita malleja korkeampi niskaosa. Näin ollen peräänajotilanteessa niskasuoja ottaa nopeammin vastaan kuin noissa muissa malleissa.

ADVenture-mallista puuttuu sekä etu- että takasäädöt ja siksi se onkin tarkoitettu satunnaiseen käyttöön lähinnä matkamoottoripyöräilyssä ja muussa ei niin aktiivisessa ajossa. Myös materiaali on ns. vaahtomuovia eikä pehmustettua kangasta kuten noissa muissa malleissa.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Leatt Brace GPS Club vs. Moto-Kart
« Vastaus #3 : 05.08.2012 22:33 »
Leatt Brace GPS Club vs. Moto-Kart

Onko tästä kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: 05.08.2012 22:35 kirjoittanut ramise »

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Leatt Brace AdVenture vs. Moto-Kart
« Vastaus #4 : 06.08.2012 07:33 »
GPX Club ja Moto-Kart malleissa etuosa on sama, mutta taka-osa on GPX Club:ssa matalampi. Tuo GPX Club on tarkoitettu moottoripyöräkäyttöön ja antaa niskan liikkua taaksepäin enemmän.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Leatt Brace AdVenture vs. Moto-Kart
« Vastaus #5 : 06.08.2012 10:01 »
Varastetaan hiukan.

Sparco DPC vs Leatt Brace Kartti?
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

oripää

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Leatt Brace AdVenture vs. Moto-Kart
« Vastaus #6 : 06.08.2012 10:59 »
Meillä molemmilla kuskeilla LB motokart jo pari vuotta.Eivätkä varmaan vaihtais niitä mihinkään muuhun -pysyvät paikallaan erinomaisesti,eivät hankaa kypärään ajon aikana,istuvat hyvin jne. pelkkää plussaa kuskeilta.

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Leatt Brace AdVenture vs. Moto-Kart
« Vastaus #7 : 06.08.2012 23:47 »
Meillä oli useamman vuoden Leatti (GPX). Sitten kun kuski vaihtoi Rotaxiin ja CRM kypärään, Leatti nosti kypärän etureunaa. Ostettiin Sparco, jossa oli samaa vikaa mutta poistamalla se etureunan korkeudensäätö ja vetämällä etureunat ihan littuun nippusiteillä, sitä pystyi käyttämään. Leatti on selvästi tukevampi, Sparco on pehmeämpi mutta parempi kuin donitsi. Kuski piti enemmän Sparcon ulkonäöstä, Leatti on vähän kolho varsinkin Kart malli. Leatin hinta/laatu on hyvä, Sparcossa on selvästi motorsport lisää.

Käykääpä katsomassa Motocross radalla, lähes joka kuskilla on Leatti. Karttiradoilla harvalla kunnon tuki tai edes donitsi. Crossisssa tulee pannuja usein ja kartissa harvemmin. Mutta kun kaato tai peräänajo sattuu kohdalle, hankinta on myöhäistä.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2012 23:51 kirjoittanut saaskpe »
-petri-


 

Team Laine Verkkokauppa