Taas on uitettu varpaita Finnlines:n porealtaassa ja vietetty leppoisa vuorokausi akkuja ladaten. Laivalta matka jatkui rauhallisesti Saksaan Bremenin rekkaparkkiin, jossa oli ehkä satakunta rekkakuskia nokosilla. Ja tämä yhden Shellin pihassa, joka oli siis sitä varten merkattukin. Shellin sisältä sitten löytyi aamiaispaikat, suihkut ja muut tykötarpeet. Koska nyt ei ollut kiire, niin kierreltiin perheen kanssa vähän kauppoja ja pistettiin osia postin kautta takaisin Suomeen.
Loput keskiviikosta käytettiin siirtymiseen Hollannin puolelle ja rajalla käytiin syömässä paikallisia antimia. Ruoka oli kohtuuhintaista, mutta juomasta osasivat kyllä rokottaa. Kahden desin Fanta hintaan 2,10€. Tulee siinä juomalle aika hyvä litrahinta.
Keskiviikkoiltana oltiin radan kupeessa yötä ja käytiin katsomassa hieman radalla moottoripyörien sadekelin kisoja. Aika varovaisesti joutuivat ajamaan, mutta oli siellä ihan hyvää yritystäkin muutamilla.
Torstaina sitten päästiin itse hakemaan varikkopassit ja ensimmäisenä paikkaa valitsemaan. Parhaalle mahdolliselle paikalle tietysti leiri pystyyn ja muita odottelemaan. Muitakin alkoi tulla ympärille ja yhtäkkiä alkoi kuulumaan Suomen kieltä. Muutama pikkupoika ajoi pyörällä ohi ja olivat kuulemma koko perheen voimin Suomesta tulleet tänne pyöräkilpailuihin. Niissäkin kisoissa kuulemma heidän sarjassaan sata viivalla. Ja näytti niitä kisailijoita ajavat lämpimikseen moottorirataakin ympäri. No on täällä toki muitakin suomalaisia meidän superkart-porukoiden lisäksi. Aleksi Tuukkanen ja Aki Sandberg näkyy olevan ATS Formula 3 Cupissa mukana.
Torstaina ei sitten valmisteluja enempää tehtykään ja vasta nyt perjantaina homma lähti rullaamaan toden teolla.
Heti aamusta oli normaalia tarkempi katsastus, onhan tämä nyt EM-osakilpailu. Bensat piti käydä ostamassa Elf:ltä, ne kun on myös määrätty. Määrä on vapaa (50 litran astioita) eikä niitä tarvitse viedä mihinkään, näytteet otetaan sitten kisan jälkeen. Ja aamusta vielä tuo normaali ohjaajakokous.
Tällä kertaa myös moottorin valmistaja oli paikalla tehdastiimin lisäksi. Kuinka ollakkaan molemmat ovat meidän vieressä ja palvelu pelaa. Aamulla kone vielä tarkistettiin varmuuden vuoksi edellisen kisan jäljiltä, jotta kaikki toimisivat jo harjoituksissa. Ensimmäisen harjoituksen jälkeen he tarkastivat koneen viedä uudemman kerran. Joten aika luottavaisilla mielillä voi olla tänä viikonloppuna vaikka ns. tuttu mekaanikko ei olekaan paikalla.
Päivän ensimmäisissä vapaissa harjoituksissa otettiin ihan rauhallisesti ja haettiin taas tuntumaan rataan. Toiseen harjoitukseen sitten muutettiin hieman säätöjä ja aikakin parani parilla sekunnilla. Vielä on kuitenkin muutama paikka jossa aikaa saisi parannettua kun vain luottaisi autoon ja itseensä. Jostain syystä kuitenkin järki sanoo helläämään kun nopeutta on yli 200 km/h ja kurvi lähestyy. Radan nopeimman kurvin kuulemma voi ajaa nostamatta, mutta itselläni kyllä edelleen jalka nousee kaasulta vaikka kehitystä siinä on jo tapahtunutkin.
Muutama tuollainen ns. turha nosto verottaa jokainen aina sekunnin tai pari ja kierroksella se tekee jo paljon. Kärki on nyt yhtä kaukana kuin ennenkin, mutta sijoitus edelleen puolen välin paremmalla puolella eli toisen harjoituksen 24. vanhoilla renkailla. Lehtisen Vesa oli nyt sijalla 10. Hallitseva euroopanmestari vaan on yhtä vakuuttava kuin ennenkin, 1,5 sekuntia nopeampi kuin kukaan muu. Meni meinaan niin kovaa että kun hän humahti ohi, niin vaikea oli katsoa mallia edes muutamaan seuraavaan mutkaan, sen verran kovaa pakeni maisemaan. Siinä vaan huomaa kuinka hyvä voi olla luotto autoon ja konekin varsin ripeässä kunnossa.
Huomenna päivä taas uusi ja katsotaan miten aika-ajoissa onnistutaan. Kisan lopputuloksissa yritetään sinne 20. sakkiin, aika-ajoissa riittää siis samanlainen sijoitus kuin tänään niin vielä ollaan tavoitteessa. Toki jos pari mutkaa saa menemään sillai kuin haluaisi, niin ajasta lähtee paljon pois.