Kirjoittaja Aihe: apua auton valintaan  (Luettu 5870 kertaa)

carl_

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
apua auton valintaan
« : 08.08.2010 12:44 »
Hei!

Pyytäisin apua ja mielipiteitä auton valintaan. Hakusessa olisi ensimmäinen harrasteauto (ei kilpailuaikomuksia ainakaan toistaiseksi) aikuiselle. Olen lukenut vanhoja keskustelunaiheita ja saanut jonkinlaisen yleiskäsityksen siitä millaisia autoja yleensä suositellaan. Nyt kaipaisin mielipiteitä/kommentteja siitä, että millaisia nämä kyseiset autot olisivat aloitusvehkeiksi.

http://www.nettimoto.com/crg/-/984453

http://www.nettimoto.com/crg/-/996089

Olisiko jompi kumpi noista asiallinen aloitusauto? Auto olisi hyvä löytää mahdollisimman läheltä pk-seutua. Kiitos jo etukäteen, mikäli joku viitsii tarjota näkemyksiään asiasta!

Räikköönen

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 140
Vs: apua auton valintaan
« Vastaus #1 : 08.08.2010 17:34 »
Jos ensimmäistä autoa hankit niin raket 120 vois olla kelpo vehje.
F1 on musiikkia korvilleni.

carl_

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: apua auton valintaan
« Vastaus #2 : 08.08.2010 18:51 »
Jos ensimmäistä autoa hankit niin raket 120 vois olla kelpo vehje.

Varmasti onkin, tällä hetkellä ei vain taida olla tyrkyllä sopivalla etäisyydellä ja sopivassa hintaluokassa olevaa rakettia. Noista yllä mainituista vehkeistä kaipaisin jonkinlaista kommenttia.  

Lisäys: näyttää tuolla myyntipalstalla sittenkin olevan ainakin yksi suht tuore ilmoitus jossa sopivan hintaluokan raket 120.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2010 19:01 kirjoittanut carl_ »

PAO

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 93
    • http://www.linkedin.com/in/jppalo
Vs: apua auton valintaan
« Vastaus #3 : 08.08.2010 21:19 »
Taitaa tuo KF3 olla vähän huono ratkaisu ensiautoksi, sehän on ns. "täysiverinen kilpa-auto" joka suhteessa - niin suorituskyvyltään kuin käyttökustannuksiltaankin...  ;)

Noille Leopardeillehan vissiin on joku aikuisharrastesarja siellä etelässä, tsekkaapa http://www.leopardcup.fi/ niin saat lisätietoa. En ole moisella ajanut, mutta voisi olla järkevämpi vaihtoehto noista kahdesta.

Ja toki se Räikköönen-nimimerkin suosittelema R120 on kaikkein kustannustehokkain ratkaisu, jos aiempaa ajokokemusta ei hirveästi ole. Helppoja, halpoja kilometrejä ja vanhasta pääsee varmasti eroon, jos joskus tuntuu että haluaa tykimmän pelin alle. :)
J-P Palo

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: apua auton valintaan
« Vastaus #4 : 08.08.2010 21:34 »
KF3 kannattaa jättää väliin jos haluaa vain harrastaa, kaikinpuolin Leopard on vaihtoehdoista parempi ja kisaamaankin sillä pääsee jos kiinnostusta riittää.

carl_

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: apua auton valintaan
« Vastaus #5 : 09.08.2010 10:27 »
Kiitos kommenteistanne! Onko käyttökustannuksissa merkittävää eroa raketin ja leopardin välillä? Leopardi tarjoaa ilmeisesti kuitenkin rivakamman kyydin?

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: apua auton valintaan
« Vastaus #6 : 09.08.2010 12:34 »
Kertaluokan ero, Leopardissa puolet enemmän tehoa.

Sitä en sitten tiedä miksi noita KF3-koneita pitäisi niin kovin vierastaa? Hintahan on tuossakin ihan OK jos vaan ehjä on ja siistin näköinen peli, tuoreempikin. KF3 on rjoitettu 14krpm:n, joten eikö siinä pitäisi hilujen kestää siinä missä vaikka rotaxissa, Leopardi kiertää reilu parituhatta enemmän! Ei sitä pakko ole detonaation rajalle säätää ja höyryillä ajella. Varaosahinnoista ja pitkän aikavälin saatavuudesta ei tosin ole käsitystä.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2010 12:36 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

PAO

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 93
    • http://www.linkedin.com/in/jppalo
Vs: apua auton valintaan
« Vastaus #7 : 09.08.2010 20:34 »
...
Sitä en sitten tiedä miksi noita KF3-koneita pitäisi niin kovin vierastaa? Hintahan on tuossakin ihan OK jos vaan ehjä on ja siistin näköinen peli, tuoreempikin. KF3 on rjoitettu 14krpm:n, joten eikö siinä pitäisi hilujen kestää siinä missä vaikka rotaxissa, Leopardi kiertää reilu parituhatta enemmän! Ei sitä pakko ole detonaation rajalle säätää ja höyryillä ajella. Varaosahinnoista ja pitkän aikavälin saatavuudesta ei tosin ole käsitystä.

Aiheellinen kommentti, mullakaan ei KF-vehkeistä ole oman käden(/lompakon) kokemusta, mutta se mielleyhtymä "KV-luokka= kallis" vain tulee selkäytimestä...  ;D Eli kertokaahan paremmin tietävät lisää kolmosen käyttökuluista, kuinka paljon sitä oikeasti joutuu ruuvaamaan jos ajelee vähän kisavauhtia nätimmin?
J-P Palo

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: apua auton valintaan
« Vastaus #8 : 10.08.2010 10:06 »
Myös 125 cm3 Rotax tarjoaa liki KF 3:n kyydin käsittääkseni pidemmällä huoltovälillä ja ylläpitokustannuksilla. Koffien huoltovälit ja huoltokustannukset ovat käsittääkseni kovemmat. Mutta kisakäytöstä poistuneita Koffeja taitaa saada parhaimmillaan tosi edullisesti, kun uusi on vissiin lähemmäs neljä tonnia ja rotaxi jotain 2 400 egeä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

teppo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 301
    • skallio.com
Vs: apua auton valintaan
« Vastaus #9 : 10.08.2010 11:01 »
Käytetyn KF3:n saattaa saada alle tonnilla. Syynä on koneiden nopea kehitys, jolloin vanha ei ole enää kilpailukykyinen.
Rotaxit ja Leopardit toimivat (ei suuria tehomuutoksia eri versioissa) kisakäytössä vuosikausia, joten käytetylläkin on hintaa.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2010 12:40 kirjoittanut teppo »
www.skallio.com www.sakal.fi icekart.skallio.com


 

Team Laine Verkkokauppa