Kirjoittaja Aihe: Rotaxin päivityspaketit  (Luettu 8527 kertaa)

epä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 323
Rotaxin päivityspaketit
« : 24.08.2010 18:12 »
Terve

Itsellä vanha 06? Max.

Mitä tarvitaan kilpailukelpoiseksi saattamiseen
Pitääkö vaihtaa
-Imuvaimennin laatikkomallista pyöreämpi kantiseen?
-Kytkin ja metellirattaat jousitoimisen ja muovirattaiden tilalle?

Paljonko uusi sylinteri on tuonut vauhtia keskimäärin?
Samallahan toki mäntä, tappi, häkki ja rengas varmaan pitänee vaihtaa..

Mistähän näitä paketteja saisi etullisesti?

Minä mitään tiedä.

LekaMi

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 91
Vs: Rotaxin päivityspaketit
« Vastaus #1 : 24.08.2010 21:48 »
MPT-Racingin sivuilta poimittua: :o

TÄRKEIMMÄT TEKNISET MUUTOKSET KAUDELLA 2010

- Vanhemman mallisen ilmansuodatinkotelon käyttö on kielletty.

- Vain uudemman mallin (2009->) kytkimen käyttö sallittu.

- Kytkimessä pakollista käyttää uudemman mallista lyhyempää neulalaakeria sekä o-rengasta. Tämä estää rasvan pääsyn kytkimelle ja rummulle.

- Sallittu kaksi eri kaasutin kokoonpanoa:

•  12.5 Venturilla, 5,2g kohot ja 30 suutinputki ja tyhjäkäynti suutin

•  8.5 Venturilla, 3,6g kohot ja 60 suutinputki ja tyhjäkäynti suutin

- Sekä vanhemman että uudemman (2010) mallinen äänenvaimennin on sallittu.

 
Huom. Vain Rotax alkuperäisosat jotka kuuluvat moottoripakettiin tai ovat saatavilla Rotaxilta ovat sallittuja.
"Mitä pienempi vika, sitä suurempi Leka..."

epä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 323
Vs: Rotaxin päivityspaketit
« Vastaus #2 : 24.08.2010 22:43 »
Kiitos

Tämä selvensi asian.

Tekosyitä ja selittelyä, en minä mutta muut....
Omat taidot eivät nyt vain riittäneet kyseisen tiedon etsimiseksi MPT:n sivuilta.
Yritin minä kyllä...



Minä mitään tiedä.

Velociraptor

  • Vieras
Vs: Rotaxin päivityspaketit
« Vastaus #3 : 25.08.2010 09:38 »
Tervehdys

Jos se sun kone on 06 malli ja vanhalla kytkimellä ja kampiakseli ja kiertokanki pitää vaihtaa/kunnostaa +muut hilppeet sekä imupönttö, niin suosittelen että katselet "valmista" konetta
mikäli aiot ajella rotax sarjaa. Tulee melko varmaan edullisemmaksi. Katso kuitenkin että on uusimman säännön mukainen.
Tällöin sinulle jää se vanha kone treeni koneeksi, koska sama se millä koneella tutustuu uusiin ratoihin, ja säästyy kilpakoneen  männän vaihdolta joka kilpailuun.

epä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 323
Vs: Rotaxin päivityspaketit
« Vastaus #4 : 25.08.2010 09:49 »
Vanhuksella (moottori) on takana noin 20 tuntia ajoa, uutena olen sen ostanut.
Laite on vain seisonut tallissa viimeiset 2 vuotta Yamaha kiireiden takia.

Tavoitteenani on saada katsastuksen läpäisevä moottori syyspäräykseen.
Minä mitään tiedä.

eltojo

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 13
Vs: Rotaxin päivityspaketit
« Vastaus #5 : 30.08.2010 21:56 »
Vähän otsikkoon liittyen: Mikä oli viimeinen vuosi, jolloin Maxiin tuli musta jäähdytin?

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Rotaxin päivityspaketit
« Vastaus #6 : 31.08.2010 06:49 »
Google on ihmeellinen. Sieltä löyty tosi nopeesti vastaus, että se olisi 2003.

-Japé-

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 43
Vs: Rotaxin päivityspaketit
« Vastaus #7 : 10.04.2014 22:35 »
Käytettyjä Rotaxin moottoreita on Suomen markkinoilla jo niin laajalla vuosiskaalalla, että olisi hienoa, jos olisi kasattu yhteinen taulukko ensimmäisestä vuodesta viimeiseen asti, vuosi vuodelta, että mitkä päivitykset on tullut mikäkin vuosi, sekä mitä arviolta tulee päivitysten hinnaksi ja tämä vieläpä:
a) pakollisten päivitysten osalta
b) vapaaehtoisten päivitysten osalta

Luulen, että tällainen piristäisi aika hyvin myös noiden käytettyjen Rotax koneiden markkinoita, kun homma olisi aloittelijoille selkeämpää ja relevantti tieto helpommin saatavilla.

Nysse

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: Rotaxin päivityspaketit
« Vastaus #8 : 11.04.2014 16:52 »
Moi,

kaikki tieto on helposti saatavilla. http://www.mpt-racing.fi/tekniset_saannot_2014.pdf


Nysse

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: Rotaxin päivityspaketit
« Vastaus #9 : 14.06.2014 17:05 »
Moi,

sylinterit ovat laillisia koko 2000- luvun. Niihin tuli kuitenkin suuri parannus v 2009, joten sitä vanhemmilla ei kannata yrittää ajaa kilpaa.

Merkinnät kuranteissa sylintereissä ovat 9 (2009), 0 (2010) tai aakkosia (uudemmat).

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotaxin päivityspaketit
« Vastaus #10 : 14.06.2014 17:20 »
Vanhan ja uuden (2009-) sylinterin ero on sekunti tai vissiin enemmän. Jos jollain on tarve, minulta saa ostaa uuden 2014 täydellisen maxin sylinterin ravella.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti


 

Team Laine Verkkokauppa