Jos tagikone pitäisi kilpailua varten ostaa, niin omalle listalle järjestyksessä pääsisi
1)X-30 (yksinkertainen, perinteinen kaasari, ei pakoaukonsäätimiä, vinkuu kivasti)
2)Super Rok (tämäkin vinkuu ja vie vielä enemmän)
3)Rotax Max (perushyvä kone jolle eniten kisoja)
Noista sitten sen mukaan, mitä sarjaa haluaa ajaa, miten painot osuu jne..
Omaksi iloksi jos konetta hankkii, niin pitää haastetta olla, joten lista muuttuu:
1) KZ2 (jokune vuosi ollut tuollaisia ajossa. Haastetta riittää, mutta kelloa vastaan ajoksi menee kun vastuksia ja harrastekisoja ei oikeastaan ole)
2) Aixro (testattuna. Jossain vaiheessa kun kyllästyy vaihteiden repimiseen ja koneen huoltamiseen niin tämä pitää hankkia. Jos ei sitten ala kisaamaan räpättiä ripeimmillä vehkeillä, F250...)
3) KF2 ja tietty kahvajarrulla
Itseasiassa tuo KF2 on mulle vähän arvoitus kun noita ei ole oikein harrastekäytössä näkynyt eikä kellään tunnu olevan kokemusta miten hyvin nuo saa kestämään jos vertaa tagikoneisiin. KZ2, jos vertaa, on ollut vanhastaan vähän sellainen propelipäiden kone, kallis huoltaa jne., mutta emmäänyttierä. Hyvin on pelannu ja aika simppeli pakettihan tuo on. Onhan siinä vaihdelaatikko, mutta ei ole esim. sisäistä vesipumppua, tasapainoakselia, akkua ja starttereita, pakoaukonsäätimiä jne. Eipä ole yksikään reissu (vielä, kop-kop) jäänyt koneen takia kesken, kun taas muitten autoja (varsinkin R120, mutta myös rotax, superrok, vankel..) on roplailtu kyllä.