Kirjoittaja Aihe: ROK Cup International Final 2010  (Luettu 8858 kertaa)

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
ROK Cup International Final 2010
« : 15.10.2010 10:55 »
http://www.vortex-rok.com/IF2010/pages/index_ing.asp

ROK Cup International Final 2010 ajetaan Italian Gardalla
Lonaton radalla viikonvaihteessa. Tuloksia voi seurata oheisen linkin takaa...
Suomalaisista mukana ovat: Jarkko Saari, Toni-Tapio Vuorinen ja Emil Heikkinen (Super ROK),
Timo Rinne ja Rauli Kärki (ROK) ja Netta Pekkala (Mini ROK).
« Viimeksi muokattu: 15.10.2010 13:10 kirjoittanut Jarno_71 »

1104

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
  • Mäntäohjattu
    • TSP
Vs: ROK Cup International Final 2010
« Vastaus #1 : 15.10.2010 17:08 »
Mini rokissa taitaa olla muka vielä muuan Niko Kari..? ;)
Ainakin joissain harjoituksissa mukana ja sijalla 6.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2010 17:12 kirjoittanut 1104 »
Dille dong!! Kaikkien kytkinten isä Mr tönäri ;D

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: ROK Cup International Final 2010
« Vastaus #2 : 15.10.2010 18:52 »
Kyl se on juuri näin. Eli Niko on toki mukana Mini ROK -sarjassa
tämän vuoden KF6 Kunkkuna. Tsemppiä vaan kaikille...
« Viimeksi muokattu: 15.10.2010 18:59 kirjoittanut Jarno_71 »

1104

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
  • Mäntäohjattu
    • TSP
Vs: ROK Cup International Final 2010
« Vastaus #3 : 16.10.2010 15:43 »
Mini Rokissa Niko Karilla on kaksi alkuerää mennyt tosi hienosti 1 erä 8:s Tokassa 5:s. Netalla murheita tekniikan kanssa..  :D Isoilla pojilla ei ole vielä vauhti ihan löytynyt, mutta huomennahan on vasta finaalit. ;D
http://teamsamipensala.com/?page=news&id=25 ;)
Dille dong!! Kaikkien kytkinten isä Mr tönäri ;D

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: ROK Cup International Final 2010
« Vastaus #4 : 16.10.2010 19:20 »
Hyvä Niko!

Isoilla pojilla alkuerissä hyviä väläytyksiä, mutta epäonni
on vaivannut... Taso on todella kova ja kisa erittäin
tasaista. ROK aika-ajossa 70 ja Super ROK:ssa
40 ensimmäistä sekunnin sisällä!  :o Huomiseksi
luvattu sade taatusti tekisi finaaleista entistäkin mielenkiintoisemmat.

Tarkempi ja taatusti jälleen värikäs kisaraportti paikan päältä
on tiedossa, kun (jos) lentävä reporterimme MKR palaa Suomeen.  ;D
« Viimeksi muokattu: 16.10.2010 19:22 kirjoittanut Jarno_71 »

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: ROK Cup International Final 2010
« Vastaus #5 : 17.10.2010 10:56 »
http://www.vortex-rok.com/IF2010/download/classifiche/dom/01-rok-wu-g1.pdf

Finaalipäivä on alkanut sateisena ja se sopii meikäläisille  ::)

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: ROK Cup International Final 2010
« Vastaus #6 : 17.10.2010 15:32 »
Suomen poikien (aikuisten) finaalit on sitten ajettu.

Super ROK:in Sparco finaalissa Emil Heikkinen 11. ja Jarkko Saari 13.
T-T Vuorinen keskeytti. ROK:in DellOrto finaalissa Rauli Kärki 14. (2. nopein kierrosaika)

1104

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
  • Mäntäohjattu
    • TSP
Vs: ROK Cup International Final 2010
« Vastaus #7 : 17.10.2010 15:53 »
Niko Kari kakkosena Mini Rok finaalissa maaliin ;D ;D ;D ;D
Virallisia tuloksia odotellessa, voidaan varmaan todeta, että kyseessä on aika poika. 17. lähtöpaikalta kakkoseksi...huh. turhaan ei poika ole harjoitellut vesikelillä ajoa "slickseillä"
onnittelut. ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 17.10.2010 16:06 kirjoittanut 1104 »
Dille dong!! Kaikkien kytkinten isä Mr tönäri ;D

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: ROK Cup International Final 2010
« Vastaus #8 : 17.10.2010 17:08 »
Vau! Onnittelut Nikolle!

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: ROK Cup International Final 2010
« Vastaus #9 : 17.10.2010 17:38 »
Melkein tekisi mieleni sanoa - Pasila, Porilaisten Marssi!  :D
Todella hienoa suoritus! Onnittelut Nikolle, taustajoukoille
ja Keimolan FK-Kerholle.

1104

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
  • Mäntäohjattu
    • TSP
Vs: ROK Cup International Final 2010
« Vastaus #10 : 17.10.2010 17:48 »
Nyt on viralliset tulokset tulleet ja kaksi ekaa on saaneet DQ:n  ??? Eli porilaisten marssit voi laittaa takaisin arkistoon. Harmi, että meni Nikon hyvä työ hukkaan. Odotellaan virallista selvitystä asiasta... :(
Dille dong!! Kaikkien kytkinten isä Mr tönäri ;D

junnu a

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 81
Vs: ROK Cup International Final 2010
« Vastaus #11 : 17.10.2010 18:09 »
linkittäkää tulokset nii saahaan me vähä laiskemmat netin selaajatki tietoo.

1104

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
  • Mäntäohjattu
    • TSP
Dille dong!! Kaikkien kytkinten isä Mr tönäri ;D

paljakka

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 491
Vs: ROK Cup International Final 2010
« Vastaus #13 : 17.10.2010 18:29 »
... Italian terveisiä
Hieno ajo Nikolla, voittokin oli katkolla, mutta italialaisilla kuulemma oma tapa mitata asteita...? :o
Netta pökittiin lauantaina B-finaaliin, jossa tänään ehti nousta jo parikymmentä sijaa kakkospaikalle. Isänsä kertoman mukaan tönittiin siitä pihalle,  mutta selvisi maaliin seitsemäntenä.
Joka tapauksessa Niko ja Netta näyttivät ajajataitonsa maailman KF6 kuskien joukossa, joten jatkossa on molemmilla mahdollisuudet vielä vaikka mihin...!
« Viimeksi muokattu: 17.10.2010 20:19 kirjoittanut paljakka »

spetz

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 320
Vs: ROK Cup International Final 2010
« Vastaus #14 : 18.10.2010 22:24 »
Juu olipahan työntäyteinen viikonloppu.

Ihan ensimmäiseksi Iso Kiitos Haaparannan Samille joka vaikeista olosuhteista huolimatta sai ja piti autoni ajokuntoisena niin hyvin kuin vain voi, toinen iso kiitos Hemetille, , Pekalle, Pieterille ja Ninar rungolle, kyllä oli mukava yllätys tuon rungon ajettavuus ja toiminta. Paljon on opittu viikonlopusta ja päällimmäisenä niistä että uimurikaasarilla ei kannata ajaa kierolla taka-akselilla  :-\ Noh mukamas-kaasari ja -koneongelmiin meni ensimmäisestä treenipäivästä ekaan erään saakka kaikki vauhdillisesti penkin alle, kanssakilpailijat kun tulivat melkein 20m taaempaa suoran aikana ohi ja kun tokaan erään vaihdettiin akseli niin heti lämppäristä tiesi että nyt mennään vähintään puoli sekuntia kovempaa kuin aiemmin, tosin sitä iloa kesti vain puoli kierrosta kun edessä pyörähtänyt kaveri liutti autoa pysähtymisen jälkeen taaksepäin ja pieni hipaisu tuhosi etuvanteen, olka-akselin, raidetangon ja sen molemmat uniboolit sekä rattiputken. Siihen loppui kuivalla ajo.

Sunnuntaina sateella meni sitten jo hieman eri tahtia. Aamun warm-up jäi puolen kierroksen mittaiseksi kun park-ferme oli lievästi sanottuna kaaoksen vallassa ja lähes tappeluksi mennyt ilmalaitteiden käyttö vei ajoajan. Vikassa erässä oli sitten tarkoitus ajaa niin varma ja hidas ajo ettei vain pyörähdä ja eräsijoitus oli 9 mikä riitti nostamaan minut b-finalistien joukkoon. Tokan erän kolarin välttämisellä ja sunnuntain sateen ansiosta olisi ollut lievä mahdollisuus päästä tuolla toimimattomalla moottorilla myös a-finaaliin mutta se jäi nyt ensikertaan.

B-finaaliin tehtiin sitten muutama pieni muutos autoon ja sijalla 29 ruudukossa totesin samille että jos otan 3 sekuntia pois ajasta niin ei pitäisi olla kovin iso homma nousta. Lähdössä oli pakko todeta että kun vaihdoin visiirin vaaleeseen niin näkyvyys huonontui todella paljon ja lähes koko lähtösuoran näin vain valkoista ja edessä ajaneen perän. Homma eteni ihan kohtuullisesti tokan mutkan jälkeen kun näkyvyys hieman palautui ja sen jälkeen pystyi aloittamaan ohittelun. Olin kuulemma ehtinyt nousta 14. sijalle kun joku idiootti ei sulattanut ohitustani ja lasautti kaasu pohjassa takakulmaan ja autoni pyörähti lähes ajolinjalle nokka väärään suuntaan ja sammui. Kone tietysti täyttyi ja liikkeelle lähteminen piti tehdä käytännössä lähes tyhjäkäynnillä ja siinä meni 8-9 autoa sekä lähes 20 sekuntia ennenkuin sain auton taas oikeasti liikenteeseen. Seuraavalla kierroksella siitä hävisi vasemmalta edestä jarrut ja auto muuttui todella vaikeaksi ajaa ja loppu sitten oli taasen ohittamista ja auton linjassa pitämistä. Sain ajettua kaikki muut ohi tulleet kiinni paitsi sen joka pisti minut pihalle ja sijoitus oli 14. Viimeisellä kierroksella lähdön voittanut pisti kympän paremmaksi, Prautarrrrruuuuki.

Ruutulipun jälkeen ajattelin sitten hieman leikkiä kun en warm-upissa ehtinyt ja laitoin auton täydestä laukasta kaasu pohjassa poikittain nopeen oikean läpi ja melkein oikeasti vahingossa olin lataa minut pyöräyttänyttä birel-kuskia hanuriin, koska eka mutka (sektori) tuli datastakin tarkistettuna yli sekunnin kovempaa kuin kertaakaan aiemmin. Siinä vaiheessa varikolle ajaessa vitutti suunnattomasti warm-upin väliin jäänti, tuli se sen verran helposti mutkan läpi... Noh näitä sattuu

Mitäs jäi käteen... Hieno kokemus, Koko sunnuntain kolmanneksi nopein aika vain A-ja B-finaalien voittajat nopeampana sekä lähes tyhjä lompakko ja hyvä mieli :)


 

Team Laine Verkkokauppa