Juu olipahan työntäyteinen viikonloppu.
Ihan ensimmäiseksi Iso Kiitos Haaparannan Samille joka vaikeista olosuhteista huolimatta sai ja piti autoni ajokuntoisena niin hyvin kuin vain voi, toinen iso kiitos Hemetille, , Pekalle, Pieterille ja Ninar rungolle, kyllä oli mukava yllätys tuon rungon ajettavuus ja toiminta. Paljon on opittu viikonlopusta ja päällimmäisenä niistä että uimurikaasarilla ei kannata ajaa kierolla taka-akselilla
Noh mukamas-kaasari ja -koneongelmiin meni ensimmäisestä treenipäivästä ekaan erään saakka kaikki vauhdillisesti penkin alle, kanssakilpailijat kun tulivat melkein 20m taaempaa suoran aikana ohi ja kun tokaan erään vaihdettiin akseli niin heti lämppäristä tiesi että nyt mennään vähintään puoli sekuntia kovempaa kuin aiemmin, tosin sitä iloa kesti vain puoli kierrosta kun edessä pyörähtänyt kaveri liutti autoa pysähtymisen jälkeen taaksepäin ja pieni hipaisu tuhosi etuvanteen, olka-akselin, raidetangon ja sen molemmat uniboolit sekä rattiputken. Siihen loppui kuivalla ajo.
Sunnuntaina sateella meni sitten jo hieman eri tahtia. Aamun warm-up jäi puolen kierroksen mittaiseksi kun park-ferme oli lievästi sanottuna kaaoksen vallassa ja lähes tappeluksi mennyt ilmalaitteiden käyttö vei ajoajan. Vikassa erässä oli sitten tarkoitus ajaa niin varma ja hidas ajo ettei vain pyörähdä ja eräsijoitus oli 9 mikä riitti nostamaan minut b-finalistien joukkoon. Tokan erän kolarin välttämisellä ja sunnuntain sateen ansiosta olisi ollut lievä mahdollisuus päästä tuolla toimimattomalla moottorilla myös a-finaaliin mutta se jäi nyt ensikertaan.
B-finaaliin tehtiin sitten muutama pieni muutos autoon ja sijalla 29 ruudukossa totesin samille että jos otan 3 sekuntia pois ajasta niin ei pitäisi olla kovin iso homma nousta. Lähdössä oli pakko todeta että kun vaihdoin visiirin vaaleeseen niin näkyvyys huonontui todella paljon ja lähes koko lähtösuoran näin vain valkoista ja edessä ajaneen perän. Homma eteni ihan kohtuullisesti tokan mutkan jälkeen kun näkyvyys hieman palautui ja sen jälkeen pystyi aloittamaan ohittelun. Olin kuulemma ehtinyt nousta 14. sijalle kun joku idiootti ei sulattanut ohitustani ja lasautti kaasu pohjassa takakulmaan ja autoni pyörähti lähes ajolinjalle nokka väärään suuntaan ja sammui. Kone tietysti täyttyi ja liikkeelle lähteminen piti tehdä käytännössä lähes tyhjäkäynnillä ja siinä meni 8-9 autoa sekä lähes 20 sekuntia ennenkuin sain auton taas oikeasti liikenteeseen. Seuraavalla kierroksella siitä hävisi vasemmalta edestä jarrut ja auto muuttui todella vaikeaksi ajaa ja loppu sitten oli taasen ohittamista ja auton linjassa pitämistä. Sain ajettua kaikki muut ohi tulleet kiinni paitsi sen joka pisti minut pihalle ja sijoitus oli 14. Viimeisellä kierroksella lähdön voittanut pisti kympän paremmaksi, Prautarrrrruuuuki.
Ruutulipun jälkeen ajattelin sitten hieman leikkiä kun en warm-upissa ehtinyt ja laitoin auton täydestä laukasta kaasu pohjassa poikittain nopeen oikean läpi ja melkein oikeasti vahingossa olin lataa minut pyöräyttänyttä birel-kuskia hanuriin, koska eka mutka (sektori) tuli datastakin tarkistettuna yli sekunnin kovempaa kuin kertaakaan aiemmin. Siinä vaiheessa varikolle ajaessa vitutti suunnattomasti warm-upin väliin jäänti, tuli se sen verran helposti mutkan läpi... Noh näitä sattuu
Mitäs jäi käteen... Hieno kokemus, Koko sunnuntain kolmanneksi nopein aika vain A-ja B-finaalien voittajat nopeampana sekä lähes tyhjä lompakko ja hyvä mieli