Moi ja hei kaikki höpönassut,
1. Jos Mini ei ole enää kansallinen luokka, niin silloinhan se on harrastajaluokka.
2. Jos mini on nyt harrastajaluokka, niin mikä erottaa sen harrastaja-mini luokasta.
3. Koska Mini ei ole enää kansallinen luokka, niin lisenssiksi riittää harrastajaluokituksen perus-lisenssi.
4. Koska Mini ja harrastajaminin säännöt ovat teknisesti aivan samanlaiset, niin eihän minikisoja enää kannata järjestää vaan harrastajamini kisoja.
5. Harrastajamini luokkaa saa ajaa peruslisenssillä ja ikä on täten 9-12v.
Eli kun te arvon kilpailijoiden järjestäjät nyt otatte prikallista luokka lisäluokaksi, niin järjestäkää Harrastaja mini kisa, jolloin 9-12vuotiaat saavat osallistua.
--------------------------------------------
Toinen oikein ruusunkukkanen
Säännöissä sanotaan.
Kilpailun järjestäjä voi halutessaan yhdistää junior ja yleisen luokan kuljettajat samaan lähtöön, mikäli toisessa
luokassa on kuljettajia kahdeksan tai vähemmän,kuitenkin radan kapasiteetin huomioiden. Muussa tapauksessa
luokat ajavat aina omissa lähdöissään.
Toisessa kohtaa
Nousu junior luokasta yleinen/Kv-lisenssiluokkaan tapahtuu,kun kilpailija oheisen taulukon mukaisesti on
saavuttanut vähintään 10 nousupistettä. Nousupisteitä voi halutessaan kerätä aina 15 pisteeseen saakka ennen
siirtymistä yleiseen luokkaan.
Nousupisteet kerääntyvät vain kansallisista kalenterikilpailuista
kuljettajalle, joka täyttää ko. vuoden aikana vähintään 11 vuotta.
Tämä tarkoittaa kun KF6 kuljettaja aloittaa 9v eikä täytä kuin 10 vuotta
ko vuoden aikana, ei saa pisteitä. Kaikki jotka täyttävät 11v keräävät pisteitä.
Siinä vaiheessa kun kilpailija on keränyt 15 pistettä, tapahtuu pakollinen siirtyminen
yleiseen luokkaan. Tarkoittaa sitä, että samassa kisassa on sekä yleisiä että juniorikilpailijoita.
Siinä vaiheessa kun molempia ilmoittautuu KF6 kisaan 9 tai enempi, niin joko juniorit tai yleiset kuljettajat
ajavat, mutta ei missään nimessä molemmat samassa lähdössä, koska sääntökirja sen kieltää. Eli pitää
perustaa KF6 Junior ja KF6 yleinen.
--------------------------------------------------------------
Yhdistäkää seuraava kohta KF6 moottoriin. KF6 moottorit pitää lisätä yleisluokitukseen.
9.3.2. Kansalliset luokitukset
a. AKK suorittaa sääntökirjan määräämien luokkienluokitukset.
b. Luokituskausi on enintään kaksi vuotta.
c. Luokitukset ovat voimassa alkaen 1.1. seuraavaa vuotta.
d. Luokituksen hakija sitoutuu:– pitämään myynnissä luokiteltuja laitteita koko luokitusajan.
– pitämään varastossa varaosia vähintään viiden vuoden ajan luokitusajankohdasta lukien.
– toimittamaan ostajille vain luokituksen mukaisia laitteita.
e. Luokitellun laitteen myynnin yhteydessä on ostajalle annettava laitetta koskeva AKK:n luokitustodistus.
f. Mikäli luokitusehtoja on rikottu, voidaan luokitustodistus peruuttaa.
Luokkien Mini, Raket ja Yamaha luokitusmääräykset
• näiden luokkien moottoreille on AKK:n hyväksymä yleisluokitustodistus, joka astui voimaan vuonna
2005.
• moottorin tulee olla sarjavalmisteinen ja täyttää AKK:n tekemät luokituspiirrokset ja määritteet.
Luokitustodistus on maahantuojan toimesta annettava jokaiselle moottorin ostajalle.
-----------------------------------------------------------------
Kaikissa KF6 luokitustodistuksissa on allaoleva teksti, tämä mahdollistaa tarvittaessa
lajiryhmän mielivaltaisen toiminnan. Tämä tarkoittaa sitä, että jos lajiryhmän jäsenen
lapsi tai suosikki ajaa villillä koneella ja näyttää tulevan hylky, niin se ei ole kuin
puhelinkonfferenssi ja hups keikkaa, pata on luokituksen mukainen.
TEKSTI:
Luokitukseen voidaan tehdä muutoksia Karting lajiryhmän toimesta ja luokitusmuutokset tulevat
voimaan joko välittömästitai lajiryhmän ilmoituksen mukaan.
-----------------------------------------
Pakoputkista on kerrottu: Mini ja Raket
luokkien moottorin äänenvaimentajan tulee vastata
voimassa olevaa luokitustodistusta.
Tarkoittaako tämä sitä, että Yamahan pakoputken ei tarvitse olla luokituksen mukainen.
Miksi tuollainen on tuossa erikseen ?
Olen joissakin toheloiden koneissa nähnyt lambda-anturin, sääntöjen mukaan se ei ole kilpailuissa sallittu.
Yamahaluokassa ei tarvitse olla CIK/FIA luokituksen mukaista äänenvaimenninta, mutta imuputkien
halkaisijan pitää olla max 23mm, mutta näiden määrää ei ole misään rajoitettu.
Pikkusen on tekemistä lajiryhmällä . Onneksi siellä on nyt porukkaa, jolla järkeä päässä,