Kirjoittaja Aihe: KF-6  (Luettu 5967 kertaa)

Duracell

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 63
KF-6
« : 05.11.2010 19:37 »
Huhuna olen kuullut että KF-6 luokkaa voi ajaa ensi vuonna 950mm ja 1010mm rungoilla, pitääkö paikkansa. Mitkä renkaat on käytössä ensi vuonna, kaiketi Maxixet, entäpä siitä eteenpäin? Onko mahdollisesti suuntaus siihen mittaan millä Italian pojat ajaa, samat mitat kuin cadetin renkaissa.

Tigru6

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 31
Vs: KF-6
« Vastaus #1 : 10.11.2010 21:13 »
Olisikohan huhu lähtenyt liikkeelle siitä että sähköisessä muodossa julkaistussa sääntökirjassa ei kaikki kohdat ole ihan niinkuin pitäisi, jos kirjaa luetaan niin onhan siellä merkintä KF6 kiinteästä välityksestä 11/88, eli olisko sääntökirjaan jäänyt vuoden 2009 säännöt, vuonna 2009 sai ajaa sekä 950 / 1010 rungoilla että oli kiinteä välitys.
Ja onhan Akk:n sivuilla maininta että tiettyjä kohtia tullaan korjaamaan seuraavaan sähköiseen sääntökirjaan joka julkaistaan 1.12 ja yksi kohta on "Luokkakohtaiset erityismäärittelyt: KF6"

paljakka

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 491
KF-6 Challenge(?) / Kartingliiton mestaruussarjan KF6-luokka
AKK:sta on luvattu tämän vuoden loppuun mennessä tarkemmat säännöt
Viime kaudella kuihtunut KF6-kiertue korvataan
KF6 Challenge sarjalla
http://www.autourheilu.fi/lehti/27298.aspx

Se voisi olla huima parannus aiempiin vuosiin, jossa KF6 säännöt ovat muuttuneet ja "tarkentuneet" kauden mittaan aina kulloisestakin pistetilanteesta riippuen. No se nähtiin mihin se johti, joten mielenkiinnolla odotamme toteutuvatko uuden lajiryhmän suunnitelmat.

Toisaalta kuihtuneen KF6-kierueen paikan ehti jo napata Kartingliiton hyvin käynnistynyt KF6-mestaruussarja, jonka 42 kuljettajaa viihtyivät sarjan kisoissa hyvin.

Pääasia että KF6 luokan säännöt ja niiden valvonta olisivat yhdenmukaiset ja jo tämän vuoden puolella tiedossa! Kartingliiton mestaruussarjassa varmaankin KF6 luokka jatkuu.  AKK:lla on nyt luokan suhteen näytön paikka, jonka se jo tänä vuonna pahasti sössi!
---------------------------------------
HIEMAN VIELÄ KF6 PYYKKIÄ
Todettakoon tässä, että "aarni-vaari" ei sitten ole vielä kirjoittanut riviäkään mihinkään kirjaan tämän kauden KF6-kisoista. Syynä on se, että kauden 2009 raporttia oli väärennetty kartingin vuosikirjassa kustantajan toimesta törkeästi.
Tekstieni väärennöksistä 2009 kirjassa informoin viime keväänä myös AKK:n hallitusta. Kirjelmä löytyy saitiltamme
http://www.paljakka.org/www.paljakka.org/Karting_2005-09.html
Katso sivun tekstin jälkeen otsikon KAUDEN 2009 JÄLKIPYYKKIÄ alta; klikkaa kohtaa 2009akkKF6.pdf
Onneksi AKK:ssa on tehty hyviä päätöksiä karting lajivaliokunnan nimeämisen suhteen. Odotellaan mielenkiinnolla miten KF6-luokan tulevaisuus Suomessa kehittyy.

Tältä kaudelta jää positiivisena mieleen Kartingliiton mestaruussarjan KF6 porukan hyvä henki. Muistutus kiertue-elämästä saatiin, kun huomattiin Vihdissä JunnuTAG-kisassa, että mehän ollaankin kiertuekilpailussa. Loppuratkaisu oli tuttua kiertuetyyliä. Jo annettua hylkytuomiota ei voitu toteuttaa, sillä muutenhan kiertuevoitto olisi mennyt väärälle henkilölle. (No minun mielestäni kiertueen moraalinen voittaja tältä kaudelta on tyttö, jonka nimimerkit kirjaillaan N.P.)
Kiertueen kuoltua omaan mahdottomuuteensa olsi hyvä jos AKK saisi homman hanskaansa myös KF6 luokan osalta...
 - jäitä odotellessa meillä ajellaan Sierralla jokkisradoilla...
Hyvää isänpäivää kaikille meille isille ja isoisille.  



« Viimeksi muokattu: 20.11.2010 19:48 kirjoittanut paljakka »

paljakka

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 491
Vs: KF-6 kaavailuista
« Vastaus #3 : 17.11.2010 17:41 »
isänpäiväkakut on sulateltu ja nyt ennen Kartingliiton syyskokousta ja AKK:n Turkujuhlia ennustetaan hieman eteenpäin myös KF6-luokan tiimoilta...

Saamieni tietojen mukaan on tosiaan tarkoitus, että KF6-luokassa voitaisiin käyttää joko 950 tai 1010 runkoa, mutta kuitenkin niin, että jos ilmoittautuu esim. AKK:n KF6-Challengeen niin sillä rungolla millä ekaan kisaan osallistuu, niin sen kokoisella pitää vetää koko kauden osakilpailut.

Minulle on vakuuteltu lajiryhmän edustajain toimesta, että AKK:n KF6-Challengen säännöt ovat kokolailla jo nipussa ja tarkoitus on se, että vuoden loppuun mennessä voitaisiin ne jo julkaista. Samoin myös luokan muissakin kilpailuissa noudatettavat moottorisäännöt.  Pyrkimys on se, että Kartingliiton kisat olisivat samoja kuin Challenge-kisat, jottei tule eri leirejä...
Vihdissä ajetaan CIKin trophy-kisa ja siksikin myös moottorisäännöissä pyritään mahdollisimman yhteneväisiin sääntöihin italialaisten ja pohjoismaalaisten kanssa myös KF6 moottorien osalta. Italiassa homma on just nyt käymistilassa, joten odotellaan mielenkiinnolla mihin siellä päädytään.
Tekniikkapäivillä tullaan kuulemma yhdessä harjoittelemaan moottorien mittausasioita ja sopimaan sääntöjen valvontakuvioista.

Positiivisesti ainakin minuun suhtauduttiin keskusteluissa ja pyydettiin lähettämään mahdollisia toivomuksia Mika Mäen kautta AKK:n karting-lajiryhmälle.
Minusta ihan tuntuu, että lupauksia ainakin aiotaan ihan oikeasti myös toteuttaa!
...joten ei muuta kuin evästämään!
« Viimeksi muokattu: 17.11.2010 21:25 kirjoittanut paljakka »

Kimi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 563
Vs: KF-6
« Vastaus #4 : 19.11.2010 15:32 »
Moi,
Hoitakaa pois noi typerät säädökset ja säätämiset, varsinkin nyt kun siihen on mahdollisuus.
Sääntöjä kannattaa vähentää niin paljon kuin mahdollista. Muuten tuosta harrasteluokasta tulee liian kilpailullinen.
Ihan sama millä rungolla vetää ja missä kisoissa. Äkkiä kanssa noi rengas-säännöt samanlaisiksi kuin Raket-85:ssa, jos poikkeavat.
Jos joku haluaa järjestää erillista sarjaa, niin voi omiin sääntöihin laittaa vaikka mitä  poikkeuksia, mutta kansallisissä säännöissä renkaat
pitää saada samoiksi. Kyseessä ei ole pelkästään renkaista, vaan vanteiden määrästä, rungon säädöstä eri renkaille jne.
Samoin paino, se on ihan sama painaako laite 110 tai 114, mutta sitten kun noita ruuvaillaan edestakaisin kiirellä,
ja sitten ei muisteta  tarkistaa niin tulee turhia hylkyjä alipainosta tai sitten ne on huonosti kiinni tms ja syntyy vaaratilanteita.

Tavoitteenahan varmasti  on että jokainen lähtee kotiin hyvällä fiiliksellä kisojen jälkeen.
Ihan kiva että ajetaan kunnolla kilpaa, mutta loppujen lopuksi, tämä on lasten  luokka, jonka tarkoitus on olla kasvattava
ja kehittävä. Tämä ajatusmalli pitäisi jollain tapaa  saada  huoltajien koppaan.

KF6 Sääntöihin pitää tehdä tarkennus, että kaikki ajavat yhdessä luokassa, riippumatta kerääntyneistä pisteistä.
Että tälleen tällä kerta.





Terv. Liikkuva Shikaani
Roomalainen sananlasku
"Vartti paskalla on kymppä radalla"


 

Team Laine Verkkokauppa