Itsellä on ollut 120-raketti nyt kaksi kesää ja uutena se lähti kyllä nätisti käyntiin laakista, toimien moitteetta kunnes nukkasihti meni ekalla ajokerralla tukkoon, kiitos "jallan" ja "muhjun", jota tankinpohjalle oli kertynyt. Viimekesänä meno lakkasi yllättäen kokonaan ja kesti muutaman viikon saada kone taas toimintaan.
Sitten niitä vinkkejä:
- Kaasarissa on vain yksi seoksen säätöruuvi (=L-ruuvi, H=kiinteä suutin), se 1,5 kierrosta auki on aluksi varmaan ihan hyvä, mutta "liikaa" auki sitä ei voi laittaa, kone kyllä käy aina
- Toisella ruuvilla säädetään tyhjäkäyntikierroksia
- Tarkasta nukkasihti, se löytyy alakannen alta ja sen saa ronkittua esille rautalangan pätkällä/vast, jos likainen niin pese puhtaaksi ja muotoile M8 mutterin ja M6 pultin avulla alkuperäiseen muotoon, asenna huolellisesti takaisin paikoilleen
- Varaa muutama sihti aina pakkiin varalta
- Tarkasta että sihdin alta kaasuttimen alapuolelta yläpuolelle kulkeva ohut kanava on auki, neulan joutuu tällöin irroittamaan (tämä oli omassa autossa tukossa ja vikaa etsin siis muutaman viikon, valoa vasten katsomalla huomasin, että ilmeisesti sihtiä vaíhtaessa oli likakökkö mennyt kanavan tukkeeksi, sen sai vaijerin säikeellä ronkittua auki)
- Kaasuttimen ja tankin välissä on syytä pitää bensansuodatinta, hyvälaatuista sellaista, huonoista irtoaa nukkaa sihtiin...
- Ryyppyä voi pitää myös osittain auki/kiinni
- Pukilla en ole ikinä autoa käyttänyt kuin koemielessä, suosittelen ajamaan sen ensin lämpimäksi radalla ja vasta sitten säätämään tyhjäkäyntiä.
MUTTA ENSIN tarkastaisin sen nukkasihdin...se on välillä mennyt tukkoon alta aikayksikön ja oireet olleet juuri tuonsuuntaisia.....