On se aika vaikea kenenkään sanoa toisen kuskia ja koneita tuntematta, että millä rattaalla kannattaa ajaa...yksi kuski ajaa nätisti ja pyöreää linjaa, pystyy pitämään vauhdin yllä ja koneessa on alavääntöä, niin sen ratas voi olla kolme, tai vaikka kymmenen piikkiä erilainen kuin kierroskoneella ajavan kaverin...
Kannattanee mennä radalle ja aloittaa pienestä. Katselee sitten vaikka mittarista että kuinka alhaalla kierrokset käy. Ja kun tuntee oman koneen niin hakee sen alarajan sieltä.
Koneet ei taida toimia juurikaan alle 6000 rpm, ja minin paras teho taitaa rajoittua jonnekin 10000 tienoille. Jos menee niinkään ylös. Kone kyllä kiertää varmaan sen 11000, mutta onko ylhäällä enää ketään kotona? Kaikissa koneissa ei ole. Tuohon väliin pitäisi suurin osa ratakierroksesta saada mahtumaan.
Forumillakin on joskus julkaistu kirjoitus, jossa oli aika kattavasti rataenkkoja ympäri Suomea, mutta Kotka ei ollut siinä mukana.
Kotkan radalla en ole ikinä käynyt, joten oikeaa tietoa ei ole mistään